اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

افزایش شش درصدی تولید خودرو در شرکت های تابعه ایدرو

تولید انواع خودرو ( سواری ، وانت و تجاری ) در نیمه نخست امسال در شرکت های خودورساز تحت پوشش سازمان گسترش ( گروه ایران خودرو و سایپا ) در مجموع 578 هزار و 408 دستگاه بوده که در مقایسه با سال گذشته 6 درصد افزایش داشته است.

گروه سایپا در این مدت 299 هزار و 204 دستگاه انواع خودروی تجاری و سواری تولید کرد که رشد 3 درصدی داشت و ایران خودرو هم 279 هزار و 204 دستگاه انواع سواری و تجاری تولید کرد که رشد 10 درصدی را تجربه کرده است.

در کل سهم سایپا از تولید انواع خودرو 52 درصد و ایران خودرو 48 درصد بوده است.

به گزارش خبرخودرو: بنابر آمار اعلام شده مدیریت صنایع خودور ایدرو ، در گروه های خودورهای سواری و وانت ، شرکت ایران خودرو در این مدت 273 هزار و 899 دستگاه خودرو تولید کرده که نسبت به مدت مشابه گذشته رشد 3 درصدی را نشان می دهد.

در گروه خودروسازی سایپا هم در 6 ماهه نخست امسال 297 هزارو 431 دستگاه انواع سواری و وانت تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 3 درصد رشد داشته است. در بین خودورهای سواری تولید شده ، انواع پراید با 250 هزار و 438 دستگاه ، پژو405 با تولید 68 هزار و 531 دستگاه ، پژو 206 با 45 هزار و 460 دستگاه و سمند با 44 هزار و 38 دستگاه به ترتیب بیشترین تیراژ تولید خودورهای سواری را در اختیار دارند.

همچنین در همین مدت میزان تولید تندر 90 در شرکت ایران خودور 3 هزار و 160 دستگاه و در شرکت پارس خودور از گروه سایپا 8 هزار و 85 دستگاه بوده است.

در مجموع تولید سواری و وانت تا پایان شهریور امسال برابر 571 هزار و 330 دستگاه بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 6 درصد افزایش نشان می دهد و از این میان سهم سایپا از تولید 52 درصد و ایران خودرو 48 درصد می باشد .

در گروه خودروهای تجاری اعم از کامیون ، کامیونت ، اتوبوس و مینی بوس در شرکت ایران خودرو دیزل در شش ماه گذشته 5 هزاو 305 دست دستگاه انواع خودرو تجاری تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 23 درصد کاهش داشته است .

در گروه خودروسازی سایپا (‌سایپا دیزل و زامیاد) بدون احتساب وانت نیسان در شش ماهه گذشته هزار و 773 دستگاه انواع خودور تجاری تولید شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 63 درصدکاهش تولید را نشان می دهد.

از این میزان تولید سهم سایپا دیزل هزار و 364 دستگاه بوده که از 3 هزار و 50 دستگاه کمتر از تولید مدت مشابه سال قبل است و نشان دهنده 69 درصد کاهش تولید می باشد.

شرکت زامیاد هم با احتساب وانت نیسان 19 هزار و 228 دستگاه خودوری تجاری تولید کرده که در مقایسه با سال گذشته 41 درصد کاهش نشان می دهد.

مجموع تولید انواع خودورهای تجاری تا آخر شهریور سال 88 برابر با 7 هزار و 8 دستگاه است که 72 درصد مدت مشابه سال گذشته تولید شده است و سهم گروه ایران خودور از تولید 75 درصد و سهم سایپا 25 درصد است.

کاماز و میتسوبیشی کامیونت سبک تولید می کنند

کاماز بزرگترین شرکت سازنده کامیون روسیه با همکاری شرکت ژاپنی میتسوبیشی خط تولیدکامیونت سبک راه اندازی می کند.

به گزارش خبرخودرو ، این کارخانه مشترک در حومه رودخانه ولگا احداث و راه اندازی خواهد شد.

اولگ افاناسیف Oleg Afanasiev مدیر بخش اطلاعات و برنامه ریزی شرکت کاماز روسیه روز جمعه با اعلام این مطلب گفت "توافقنامه احداث این کارخانه مشترک امضا شده است."

وی افزود در این کارخانه کامیونت هایی به ظرفیت سه و نیم تن تولید خواهد شد.

افاناسیف گفت هیئتی عالی رتبه از شرکت ژاپنی میتسوبیشی اواخر ماه اکتبر به روسیه خواهد آمد تا با بررسی اسناد مرتبط، عناصر لازم برای راه اندازی خط تولید را مشخص کند.

بر اساس توافق دوطرف، کاماز تاسیسات و پرسنل این کارخانه را تامین خواهد کرد.


کلاه ایمنی نیز هوشمند شد

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، رضایی با بیان این که در این کلاه سنسور هوشمندی نصب شده است که از طریق گیرنده ای دستورات فرستنده را از موتور سوار دریافت می کند و همانند چراغهای اتومبیل گردش به سمت چپ و راست ، ایستادن و ترمز کردن را با تولید نور به وسیله نقلیه پشت سر موتور سوار نمایش میدهد گفت با نصب کلیدهایی بر روی موتور نیز راکب موتور ترمزهای ناگهانی و ایستادن را به وسیله فرستنده به گیرنده ایی که روی کلاه است اطلاع می دهد و اطلاعات مربوط به حرکت چپ و راست نیز با کلیدهای فلاشر موتور به گیرنده کلاه ارسال می شود.

این مخترع 20 ساله قابلیت شارژ شدن به وسیله برق و انرژی خورشیدی ، استفاده آسان و تولید نور برای دید بهتر را از ویژگی های این کلاه ایمنی دانست و گفت این کلاه را طی 5 ماه با یک میلیون و 500 هزار تومان هزینه ساخته است.

کلاه ایمنی هوشمند نمونه داخلی و خارجی ندارد و با شماره 388030750 به ثبت رسیده است.


تولید پژو 207 در ایران تایید شد

سخنگوی شرکت پژو با تایید امضای موافقت نامه تولید خودروی پژو 207 در ایران گفت: پژو موافقت نامه ای را در این زمینه با ایران خودرو به امضاء رسانده است.

به گزارش فارس مارک بوکو،سخنگوی شرکت پژو در مصاحبه با مدیالاین امضای موافقت نامه تولید خودروی پژوی 207 در ایران را تایید کرد.

وی گفت شرکت پژو موافقت نامه ای را در این زمینه با شرکت ایران خودرو به امضاء رسانده و قرار است محصولات تولیدی در ایران به خارج صادر شود.

هفته گذشته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو اعلام کرد با توافقات انجام شده با شرکت پژو، خودرو 207آی در ایران خودرو تولید و به 63 کشور دنیا صادر خواهد شد.

جواد نجم‌الدین با بیان مطلب فوق گفت: قراداد تولید 207 آی در دو مدل هاچ بک و صندوقدار با شرکت پژو به امضا رسید.

وی با بیان این که این قرارداد تکمیل قراداد قبلی پژو206 است، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مدل هاچ بک این محصول تا پایان امسال به بازار عرضه خواهد شد.

او درباره تغییرات عمده این محصول نسبت به پژو 206 گفت: تغییراتی نظیر در موتور، سپر، جلو پنجره، چراغ عقب و جلو، داشبورد، تزئینات داخلی، صندلی و چرخ‌ها از مهمترین تفاوت‌های این محصول به شمار می‌رود.

بر اساس این گزارش خودروهای تولیدی به 63 کشور جهان از جمله روسیه، اوکراین، بلغارستان، بلاروس و صربستان صادر خواهد شد.

شرکت ایران خودرو که بزرگترین شرکت خودروسازی در خاورمیانه محسوب می شود هم اکنون با مشکلات مالی مواجه شده و گفته می شود 9 میلیارد دلار بدهی دارد.

یک کارشناس خودرو به مدیالاین گفت: مشکل این است که این شرکت به دلیل دریافت یارانه از دولت برای مدتی طولانی ضعیف شده است.

وی افزود: آن ها بیش از 3 سال است که مشکلات مالی دارند اما آن چه آن ها را به نقطه انتهایی رساند رکود اقتصادی جهان بود.

به دلیل این که بازار اصلی ایران خودرو در داخل ایران است این شرکت در برابر تغییر تقاضا در داخل به شدت آسیب پذیر می باشد.

ایران خودرو در سال 1962 تاسیس شد و پیکان نخستین محصول آن بود.

به دلیل ارزان بودن قیمت بنزین رانندگی در ایران به یک تفریح ملی تبدیل شده است. در سال 2007 برای کاهش حجم یارانه های پرداختی طرح سهمیه بندی بنزین اجرا شد.

رقیب برقی فراری از آلمان

چند ماهی است که به طور مرتب اخباری مبنی بر ساخت مدلهای کانسپت و پرتو تایپ از سوپر اسپرتهای برقی به گوش می رسد اما عموماً این خودروها تبدیل به یک خودروی واقعی نشده اند.

به گزارش خبرخودرو، آخرین خبر در این زمینه به شرکت E-Wolf مربوط است که یک مدل سوپر اسپرت برقی زیبا با استفاده از فیبر کربن را معرفی کرده و رسماً اعلام کرده که قصد دارد با فراری وارد رقابت تازه ای شود.

این خودروی زیبا که e-1 نام دارد از طراحی چشمگیری برخوردار است و خطوط پر قدرت وچهره ای خشن دارد . طراحان E - Wolf برای ساخت این خودرو با مؤسسه تحقیقاتی مرکز سبک سازی زاکسونی همکاری دارند و قرار است از تکنولوژی جدید در زمینه پولیمرها در ساخت این خودرو استفاده شود.


تویوتا 4 میلیون خودرو ساخت خود را جمع اوری می کند

شرکت خودروسازی تویوتا ژاپن اعلام کرد نزدیک به چهار میلیون دستگاه از خودروهای ساخت خود را در امریکا جمع اوری می کند.
به گزارش واحد مرکزی خبر و به نقل از شبکه خبری یورونیوز، سه میلیون و هشتصد هزار دستگاه خودرو ساخت شرکت تویوتا قرار است به علت نقص فنی در پدال گاز انها از بازار امریکا جمع اوری شوند.
ماجرا از انجا اغاز شد که وزیر حمل و نقل امریکا اعلام کرداز صد مورد تصادفی که به طور نمونه بررسی شده است، هفده مورد ان شدید بوده است و چهار مورد منجر به مرگ در این تصادفات، مربوط به خودروهای تویوتا بوده است.
بررسی ها نشان می دهد که پدال گاز هشت مدل تویوتا مشکل فنی دارد.


فیات، طبق اهداف پیش می رود

کارگران کمپانی فیات باید مدیریت درست و موفق سران این کمپانی را تحسین کنند.

به گزارش خبرخودرو، گر چه هنوز هم بسیاری از کمپانی های خودروسازی در چنگال بحران اقتصادی گرفتار هستند و نتوانسته اند به برنامه های از پیش تعیین شده خود دست پیدا کنند اما اینطور که پیداست گروه خودروسازی فیات در سه ماهه سوم سال 2009 وضعیت قابل قبولی دارد.

سرجیو مارچیونه مدیر عامل این گروه اخیراً در کنفرانس خبری اش در رم اعلام کرده است که فیات توانسته به اهداف مشخص خود در این دوره از سال دست یابد.

مارچیونه البته آمار دقیق عملکرد مالی و اقتصادی فیات را در روز پایانی سه ماهه سوم سال تشریح نکرده اما گفته است که آنها تقریباً مطابق اهداف پیش رفته اند.

مدیر عامل فیات اعلام کرده که گزارش مالی سه ماهه سوم را در 21 اکتبر سال تجاری ارائه خواهد کرد.

همکاری فولکس واگن و وارتا

فولکس واگن بزرگترین خودروساز آلمان و اروپا نیز مثل بسیاری از خودروسازان بزرگ و کوچک جهان در تلاش است که به زودی خودروهای الکتریکی خود را روانه بازار کند.

به گزارش خبرخودرو، مدیران فولکس واگن تا کنون با دو کمپانی ژاپنی توشیبا و سانیو قرار داد همکاری در زمینه تولید متعلقات برقی امضاء کرده اند اما تازه ترین توافق آنها با شرکت آلمانی وارتا است که سازنده قدیمی انواع باطری ها محصوب می شود .

این دو کومپانی شرکت تازه ای تأسیس خواهند کرد که هر دو به اندازه مساوی در آن سهم خواهند داشت و آنچنان که از ظاهر امر پیدا است تلاش این شرکت برای دستیابی به جدید ترین تکنولوژی ساخت باتری در حوزه اتومبیل خواهد بود.

چالش اصلی این برنامه برای شرکت وارتاست که تا کنون باتری های کوچک لیتیوم – یون می ساخته اما حالا باید باتری های بزرگتر بسازد.