اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

لامبورگینی پلیس در هلند

در بسیاری از کشورها اتومبیل پلیس همیشه ویژگی های خاص و توانایی های بالاتری نسبت به خودروهای معمولی دارد.

به گزارش خبرخودرو، کمپانی لامبورگینی سازنده سوپر اسپرت های مشهور نیز چندی قبل نمونه هایی از مدل گالاردو را برای استفاده نیروی پلیس معرفی کرد و حالا نوبت استفاده پلیس هلند از این خودروهای آبی رنگ پر سرعت رسیده است.

پلیس هلند چندی است که دروه های آموزشی برای مهار این غول خوفناک و البته چگونگی شکار رانندگان متخلف را پشت سر گذاشته و قرار است به زودی این خودروهای سریع در کنار جاده ها کشیک بدهند.

لامبورگینی پلیس می تواند تا 325 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد . این خودروها همچنین به دوربین سرعت سنج و امکانات مربوط به توقف خودروهای متخلف و دستگیری رانندگان نیز مجهز است.


هامر امروز واگذار می شود

اوایل ماه ژوئن سال 2009 بود که برای اولین بار خبر فروش زیر مجموعه مشهور جنرال موتورز یعنی هامر به گوش رسید.

به گزارش خبرخودرو، این روزها صحبت از واگذاری هامر به مؤسسه تنگ ژونگ چین شد و حالا امروز قرار است قرار داد نهایی بین طرفین امضاء شود.

نکته جالب در مورد واگذاری هامر به تنگ ژونگ این است که چندان در چین سروصدایی به راه نینداخته است. ظاهراً مدیران تنگ ژونگ به این نتیجه رسیده اند که هامر مناسب تولید در چین نیست.

شایعه شده که در بازار چین پتانسیل قابل توجهی برای فروش اتومبیل غول آسا و پر مصرفی مثل هامر وجود ندارد و از همین رو قرار است مدیران تنگ زونگ در همان شهر دیترویت آمریکا، اداره امور را در دست بگیرند. هامر فعلاً برای حضور در بازا جهانی رقابت خواهد کرد

خودروهای میکروهیبریدی ایرانی در راهند

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است شرکت‌های ایران خودرو و سایپا به ترتیب 30 هزار دستگاه سمند و 20 هزار دستگاه پراید را با فن‌آوری میکروهیبرید تولید کنند که این خودروها در گام نخست به عنوان تاکسی وارد سیستم حمل و نقل شهری خواهند شد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان صنعت خودرو همواره این انتقاد را به شرکت‌های خودروسازی کشور وارد کرده‌اند که تاکنون توجه خاصی به تولید خودروهای کم‌مصرف و دوست دار محیط زیست نداشته‌اند؛ با این وجود به نظر می‌رسد حرکت در زمینه تولید خودروهای هیبریدی دست‌کم در سطوح پایین آن آغاز شده است.

خودروهای هیبریدی یا همان خودروهای دونیرو در سه سطح میکروهیبرید، مایدهیبرید و فول هیبرید تولید می‌شوند که سطح میکروهیبرید به عنوان پایین‌ترین سطح اتوماسیون هیبرید با تعویض تنها 20 تا 30 قطعه در موتور خودرو قابل دسترسی است.

از سوی دیگر خودروهای میکروهیبریدی از نظر ظاهری تفاوت چندانی با خودروهای معمولی ندارند، اما ویژگی اصلی این نوع خودروها این است که در صورت توقف آن‌ها در مدت زمان معین اگر راننده اعمالی مانند گاز دادن، تعویض دنده و چرخاندن فرمان را انجام ندهد، به صورت هوشمند خاموش می‌شوند و پس از انجام هر یک از این اعمال مجددا روشن می‌شوند. این حالت دقیقا مانند زمانی است که کاربر رایانه مدتی با رایانه کار نکند و در آن حالت رایانه به حالت standby می‌رود. در این حالت برق کمتری مصرف می‌شود، اما رایانه خاموش نمی‌شود.

در چنین شرایطی می‌توان انتظار داشت که مصرف سوخت خودروها بین هفت تا 12 درصد کاهش یابد. استفاده از چنین خودروهایی به ویژه در کلان‌شهرهایی مانند تهران که ترافیک‌های سنگینی دارند، می‌تواند باعث کاهش قابل ملاحظه مصرف بنزین شود.

تاکنون شرکت‌های سایپا و ایران خودرو هر یک نمونه‌هایی از این نوع خودرو را ساخته و مورد آزمایش قرار داده‌اند.

طرح ساخت خودروهای میکروهیبریدی از اواخر سال گذشته به صورت جدی در وزارت صنایع و معادن دنبال شد و در همین راستا نخستین جلسه برای اجرای این طرح در اردیبهشت ماه سال جاری تحت عنوان ستاد سیاستگذاری خودروهای هیبریدی در وزارت صنایع و معادن برگزار شد.

همچنین طرح اولیه تدوین شده‌ای که به تایید وزارت صنایع و معادن رسیده بود، اول شهریور سال گذشته از سوی معاونت صنایع و امور اقتصادی این وزارتخانه به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ارسال شد تا اعتبار در نظر گرفته شده برای آن طی زمان‌بندی انجام شده به شرکت‌های خودروسازی سایپا و ایران خودرو پرداخت شود.

تاکنون شرکت ایران خودرو در زمینه اجرای طرح ساخت خودروهای میکروهیبریدی از شرکت سایپا بهتر عمل کرده و بر این اساس ایران خودرو طرح اولیه خود را ارایه و تاییدیه آن‌را نیز دریافت کرده است و پیش‌بینی می‌شود که سمندهای میکروهیبریدی این شرکت شش تا هفت ماه پس از دریافت پیش پرداخت روانه بازار شوند.

در مورد قیمت خودروهای میکروهیبریدی نیز افشین روغنی ـ معاون امور صنایع و اقتصادی وزیر صنایع و معادن ـ گفته که در مجموع برای سطح میکروهیبرید، پیشنهاد افزایش قیمت 250 تا 400 هزار تومانی داده شده است.

بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که متوسط مصرف روزانه بنزین خودروها در ایران بیش از 2.5 برابر انگلستان و بیش از 4.5 برابر فرانسه است. در همین حال شاخص شدت مصرف انرژی در ایران 1037 است، در صورتی که این شاخص در سطح جهان 274 و در قاره آسیا 258 است. به عبارت دیگر مصرف انرژی در ایران نزدیک به 3.8 برابر مصرف جهانی و بیش از چهار برابر آسیاست.

از سوی دیگر متوسط مصرف روزانه بنزین خودروها در ایران بیش از سه برابر بالاترین مصرف‌کنندگان اروپایی یعنی انگلستان بوده که البته پس از سهمیه‌بندی بنزین متوسط مصرف در ایران کاهش یافت، اما هنوز متوسط مصرف روزانه بنزین خودروها در ایران بیش از 2.5 برابر انگلستان و بیش از 4.5 برابر فرانسه است که ارقام بسیار بالایی محسوب می‌شوند و اگر روند به شکل کنونی ادامه پیدا کند، تا سال 1400 هزینه‌ای بالغ بر 55 میلیارد دلار فقط برای واردات بنزین به کشور تحمیل خواهد شد؛ یعنی باید همه درآمدهای ارزی ناشی از صادرات نفت کنونی کشور فقط برای واردات بنزین هزینه شود!

جالب است که بدانیم بر اساس بررسی‌های انجام شده، متوسط مصرف روزانه بنزین در خودروها در ایران حدود 10.75 لیتر است که این رقم در کشورهای مکزیک، انگلستان، آلمان، فرانسه و ژاپن به ترتیب 7.8، 3.5، 2.5، 1.9 و 2.5 لیتر است.

این در حالیست که تعداد خودروهای موجود در این چند کشور و همچنین تولید خودرو در آن‌ها بسیار بیشتر از ایران است. با این وجود به دلیل پایین بودن فن‌آوری تولید خودرو در ایران، مصرف بنزین خودروهای مورد استفاده در کشورمان بسیار بیشتر از کشورهای فوق است.

تولید پژو 207 در مالزی

گروه خودروسازی پژو – سیتروئن یا PSA به تازگی قرار دادی با گروه نازا در مالزی امضاء کرده و قرار است این دو با مشارکت یکدیگر شرایط مونتاژ و فروش مدل 207 پژو را فراهم کنند.

به گزارش خبرخودرو ، گروه نازا از سال 2006 تا کنون با پژو - سیتروئن همکاری دارد و تا کنون به ساخت پژو 206 مشغول بوده اما قرار است نسل بالاتر این خودرو یعنی 207 را بسازد.

قرار داد همکاری مجدد و ساخت مدل 207 چهارشنبه قبل در پاریس امضاء شد و بنابراین است که سالانه 18 هزار دستگاه از این مدل در مالزی ساخته و فروخته شود.

پژو – سیتروئن به عنوان دومین خودروساز اروپا پس از فولکس واگن توجه ویژه ای نسبت به بازار آسیایی جنوب شرقی پیدا کرده است .

پژو - سیتروئن امیدوار است عرضه مدل 207 وضعیت آنها را در بازار مالزی بهتر کند .


اتومبیل برقی جدید نیسان تعظیم می کند

کمپانی نیسان به شدت در حال وارد شدن به تولیدات جدید در عرصه خودروهای پاک و الکتریکی است.

به گزارش خبرخودرو، آخرین محصول نیسان در حوزه خودروهای الکتریکی خودرویی است به نام لندگلایدر که قابلیت های جالبی دارد و برای مصارف شهری ایده آل به نظر می رسد.

لندگلایدر که یک اتومبیل دو نفره الکتریکی است قابلیت چرخیدن و خم شدن به چپ و راست تا حد 17 درجه را دارد.

نکته جالب این است که این خودرو در حین حرکت نیز می تواند چرخهایش را در هنگام عبور از پیچ ها خم کند. این خودرو به عرض 43 اینچ (110 سانتی متر) توانایی عبور و مرور در همه معابر را دارد و در هر گوشه ای می توان آن را پارک کرد.

قرار است این خودروی نیسان در نمایشگاه بین المللی توکیو در معرض دید عموم قرار گیرد.


جهش کیفی در تندر90 پارس خودرو

تندر90 شرکت پارس خودرو برای اولین بار ، رده سوم کیفی ترین خودروهای کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهدی یونسیان گفت : با اعلام نتایج کسب شده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، خودرو ماکسیما با کمترین نمره منفی در مقایسه با سایر خودروهای ساخت داخل کشور باز هم به عنوان با کیفیت ترین خودرو کشور شناخته شد و خودرو تندر90 شرکت پارس خودرو نیز رده سوم کیفی ترین خودرو کشور را از آن خود کرد .

وی افزود از سال گذشته روند رو به رشد کیفی تندر90 پارس خودرو آغاز و به سرعت افزایش یافت، به نحوی که همواره در بیشتر ارزیابی های بعمل آمده توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ، تندر90 پارس خودرو از تندر90 تولید شده درسایر شرکتهای تولید کننده این خودرو در رتبه بالاتری قرار داشته است .

معاون تضمین کیفیت شرکت پارس خودرو: در پی عقد قرارداد تولید و تحویل تاکسی تندر90 دوگانه سوز با سازمان تاکسیرانی کشور ، تولید این خودرو آغاز شده و تا کنون 350 دستگاه تاکسی دوگانه سوز تندر90 تولید و آماده واگذاری به مراجع مربوطه می باشد .

وی در پایان تاکید کرد : شرکت پارس خودرو در راستای طرح تکریم مشتریان و عمل به تعهدات خود به عنوان قدیمی ترین خودروساز کشور ، تولید و عرضه با کیفیت و بدون تاخیر محصولات خود را بر اساس ظرفیت تولید و امکان سنجی های خاص تولیدی و کیفی ادامه خواهد داد .

پریوس ، محبوب بازار ژاپن

به موجب تازه ترین امار و ارقام انتشار یافته در ژاپن ، خودروهای دوگانه سوز همچنان در بازار خودروسازی این کشور حرف اول را می زنند و از فروش بالایی برخوردارند .

به گزارش خبرخودرو ، اتحادیه دلالان فروش خودرو در ژاپن با انتشار بیانیه ای اعلام کرد برای سومین ماه پیاپی ، خودروی دوگانه سوز پریوس ساخت شرکت خودروسازی تویوتا ، محبوب ترین و پرفروش ترین خودرو در ژاپن بوده است .

به موجب این گزارش خودروی پریوس تویوتا در ماه سپتامبر سی و یک هزار و هفتصد و پنجاه و هشت دستگاه و در مجموع در نیمه نخست سال جاری میلادی ، بیش از یکصد و شانزده هزار دستگاه به فروش رفته است .

پیش بینی می شود میزان فروش این نوع خودرو در ژاپن در سه ماهه اخر سال جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته تا سه برابر افزایش یابد .

به گزارش خبرگزاری شینهوا خودروی خانوادگی هوندا فیت پس از پریوس در رده دوم پر فروش ترین خودروهای دوگانه سوز در ژاپن قرار دارد .

گفتنی است میزان فروش خودروهای خارجی وارداتی به ژاپن نیز در نیمه نخست سال مالی دو هزار و نه تا حدود شانزده و شش دهم درصد کاهش یافته است . کارشناسان علت اصلی کاهش کلی میزان فروش خودرو را دراین کشور ، شرایط چالش برانگیز اقتصاد جهانی می دانند .

با این همه خودروهای تولیدی ساخت شرکتهای المانی همچنان صدر بازار فروش خودروهای خارجی وارداتی به ژاپن را به خود اختصاص داده اند . فولکس واگن با فروش هیجده هزار و چهارصد و چهل و نه دستگاه در نیمه نخست سال دو هزار ونه ، در صدر این جدول قرار دارد .

سهمیه بنزین خودروهای پرمصرف کاهش می یابد

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از اعمال محدودیت ارائه سهمیه بنزین برای خودروهای پرمصرف در آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، محمد رویانیان درباره برنامه دولت در خصوص خودروهای پرمصرف با توجه به مشکل تهیه بنزین افزود: اصل تشویق و تنبیه را برای خودروهای پرمصرف اجرا می کنیم.

وی افزود: ستاد حمل و نقل و سوخت به خودروهای داخلی و خارجی با مصرف بیش از 10 لیتر پیمایش در صد کیلومتر سهمیه بنزین ارائه نمی کند.

رویانیان گفت: به خودروهایی که کمتر از 10 لیتر پیمایش در 100 کیلومتر مصرف می کنند فعلاً سهمیه اختصاص می دهیم اما در آینده سیکل ترکیبی 8 لیتر مصرف در 10 کیلومتر را ملاک قرار می دهیم و محدودیت را برای کاهش مصرف سوخت افزایش می دهیم.

وی با بیان اینکه خودروسازان را تشویق و مکلف به تولید خودروهای کم مصرف کرده ایم افزود: مراکز تحقیقات موتور در ایران خودرو و سایپا باید اقداماتی انجام دهند تا موجب کاهش مصرف خودروهایشان شود.

رویانیان از امضا توافق نامه ای با شرکت ایرانی (که در خارج از کشور مشغول فعالیت است) مبنی بر استفاده از سامانه کاهش 25 درصدی سوخت هر خودرو خبر داد و گفت: اکنون مراحل آزمایشی این سامانه در حال سپری شدن است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور گفت: به طور جدی از این نوع اقدامات ابتکاری که موجب کاهش مصرف سوخت می شود، حمایت می کنیم.