اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

ادعای بزرگ BYD

گر چه این روزها بسیاری از کمپانی ها بیشتر در فکر رهایی از بحران شدید اقتصادی هستند و به این موضوع به عنوان یک هدف کوتاه مدت و فوری فکر می کنند اما بعضی از خودروسازان نیز به برناههای بلند مدت وگاهی بسیار عجیب فکر می کنند .

به گزارش خبرخودرو، کمپانی چینی BYD که علاوه بر تولید خودرو به ساخت باتری های نسل جدید نیز مشغول است در این گیر و دار ادعای عجیبی کرده است.

این کمپانی که عمر آن هنوز به 15 سال هم نرسیده می خواهد در سال 2025 به بزرگترین خودروساز جهان تبدیل شود.

جاسمین هوانگ یکی از مدیران بازاریابی کمپانی چینی گفته است: هدف میان مدت ما این است که تا سال 2015 به خودروساز اول چین تبدیل شویم و آنگاه در سال 2025 به سکوی اول جهان برسیم.

به نظر می رسد این بلند پروازانه ترین برنامه مالک این کمپانی آقای وانگ چوان فو است که در سال اخیر به عنوان ثروتمندترین مرد چین معرفی شده است.


سمند با گیربکس اتوماتیک به بازار می آید

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: تا پایان پاییز سال جاری سمند با گیربک اتوماتیک تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس جواد نجم الدین با بیان مطلب فوق گفت: با توجه به شرایط بازار که اقبال به خودروهای گیربکس اتوماتیک روز به روز بیشتر می شود، با برنامه ریزی های انجام شده خودرو سمند با گیربکس اتواتیک نیز تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله اول هزار دستگاه سمند LX با گیربکس اتوماتیک تولید خواهد شد، اظهار داشت: 20 درصد خودروهای سمند با گیربکس تولید خواهد شد و افزایش آن بستگی به اقبال بازار دارد.

نجم الدین ادامه داد: با توافق با شرکت پژو، قرار شد علاوه بر 405 و پارس گیربکس اتوماتیک روی خودروی سمند نیز استفاده شود.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو خاطر نشان کرد: سمند اتوماتیک با موتور TU5 تولید خواهد شد و گیربکس آن همان گیربکسی است که روی خودروی 206 نیز استفاده شده است.

نجم الدین با بیان اینکه مؤسسات معتبر بین المللی این خودرو را تایید کرده اند، گفت: طی یک پروژه مشترک؛ مهندسین توانمند ایران خودرو این گیربکس را روی خودروی سمند نصب و شرکت پژو پس از تست این محصول را تایید کرد.


امسال 20 هزار دستگاه خودرو با موتور EF7 تولید می شود

تا پایان سال جاری 20 هزار دستگاه خودرو با موتور ای اف 7 تولید می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل در کیفیت و محصول، با اعلام این مطلب، گفت: تیراژ تولید موتور ملی ای اف 7 در سال آینده به 140 هزار دستگاه و در سال 90 به 300 هزار دستگاه خواهد رسید.

وی با اشاره به این که سال گذشته 10 هزار دستگاه سمند با موتور ای اف 7 تولید شد، از نصب این موتور، در سایر محصولات خبر داد و گفت: موتور پژو 405 در سال های آتی با موتور ای اف 7 جایگزین خواهد شد.

قائم مقام مدیر عامل، ورود قطعه سازان ایرانی به عرضه طراحی و تولید قطعات موتوری را از نتایج عرضه موتور ای اف 7 به شمار آورد و گفت: به دلیل پیشرفته بودن فناوری موتور ای اف 7 ، قطعه سازان ایرانی زمان لازم دارند تا بتوانند قطعات و مجموعه های مربوط به این موتور را با کیفیت و تیراژ بالا تامین کنند.

سلیمانی میزان ساخت داخل موتور ای اف 7 را تا کنون 70 درصد عنوان کرد که با برنامه ریزی های انجام شده به زودی به 80 درصد می رسد.

وی موتور ای اف 7 را ، یکی از چهار موتور برتر جهان و نخستین موتور پایه گاز سوز عنوان کرد که به تولید انبوه رسیده و از استاندارد یورو 4 برخوردار است.

این مقام مسوول اظهار داشت: در نتیجه طراحی و تولید موتور ملی ای اف 7 ، ایران به یکی از کشورهای دارای دانش فنی در زمینه موتور پایه گاز سوز تبدیل شده که مهم ترین معیار ملی بودن آن به شمار می رود و امکان صدور قطعات و موتور با برند ایرانی در بازار جهانی را میسر ساخته است .

سلیمانی موتور ای اف 7 را دارای 16 سوپاپ ذکر کرد که ضمن برخورداری از قدرت و گشتاور بالا در حالت گاز، قابلیت کار دایم با گاز را دارد و در هر شرایط دمایی با گاز روشن می شود و هیچ وابستگی به بنزین ندارد.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو، سمند با موتور ای اف 7 را نخستین خودروی ایرانی برخوردار از استاندارد یورو 4 ذکر کرد و و گفت: این خودرو در صورت استفاده مداوم از گاز، تا 250 هزار کیلو متر، به تعمیرات اساسی نیاز ندارد.

وی با اشاره به این که همه کارهای کالیبراسیون این موتور در ایران انجام شده ، سیستم ای ام اس یا مدیریت هوشمند را از جمله نشانه های بالا بودن فناوری این موتور و دریافت تاییدیه از شرکت های معتبر از قبیل مایرا، ایدایدا و اف ای وی در مورد آلایندگی و دوام موتور را از دیگر ویژگی های آن نام برد.

سلیمانی با بیان این که موتور دوم خانواده ای اف 7 یعنی موتور 1700 سی سی توربوشارژ نیز پس از گذراندن آزمون های دقیق و همه جانبه، بر روی خودرو سمند نصب شده، گفت: طراحی موتور 1400 سی سی نیز به پایان رسیده و با عرضه خودروی متناسب با آن، آمادگی تولید و نصب بر روی محصولات خانواده بی و سی را دارا است.

جایگزین پیکان از آسیا می آید

قرارداد تولید خودرو جایگزین پیکان با یک شرکت آسیایی تا یک ماه آینده امضاء می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و محصول با بیان مطلب فوق گفت: این خودرو در کلاس A و B ودر دو مدل سدان و هاج بک و با قیمت زیر 10 میلیون تومان تولید وبه بازار عرضه خواهد شد.

سلیمانی با بیان اینکه خودرو جایگزین پیکان مطابق با استاندارد های روز دنیا خواد بود، اظهار داشت: این خودرو مجهز به ترمز ABS، ایربک، استاندارد یورو 3 و دارای مصرف سوخت 6 لیتر می باشد.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در کیفیت و محصول ادامه داد: خودرو جایگزین پیکان شش ماه بعداز امضای قرارداد تولید آن آغاز و ازسال آینده روانه بازار خواهد شد.

وی ظرفیت تولید این خودرو را سالانه 100 هزار دستگاه عنوان کرد و اظهار داشت: درصورت کشش بازار این میزان قابل افزایش است.

سلیمانی درخصوص برنامه ریزی انجام شده برای ساخت داخل کردن خودرو جایگزین پیکان گفت: خودرو جایگزین پیکان در مرحله اول به صورت سی کی دی تولید و طی مدت یک سال میزان ساخت داخل آن به 60 درصد خواهد رسید.

وی سرمایه گذاری لازم برای تولید خودرو جایگزین پیکان را بین چهارتا پنچ میلیارد ریال پیش بینی کرد و اظهارداشت: برای تولید این خودرو از خطوط تولید موجود درکارخانه استفاده خواهیم کرد و نیازی به ایجاد خط تولید جدید نخواهیم داشت.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در زمینه اظهارات رئیس هیات مدیره ایران خودرو مبنی بر احتمال عدم وجود خارجی خودرو ازران قیمت این شرکت گفت: احتمالا اطلاعات ایشان به روز نیست وبراساس برداشت شخصی اعلام نظرکرده اند. مدیریت جدید ایران خودرو عملگرا است و به دلیل تخصصی بودن تیم مدیریتی امکان اجرای پروژه درزمان واقعی وجود دارد و به وعده های داده شده درزمینه تولید خودرو ارزان قیمت سرموقع تحقق خواهد بخشید.

وی تاکید کرد: اجرای بیشتر پروژه ها درگذشته مشمول مرور زمان می شد که بعضا زمان و هزینه های آن دوتاسه برابر افزایش می یافت و برخی از پروژه ها نیز تا 5 بار تمدید زمانی و بودجه ای شده است و حتی از حالت اقتصادی خارج گردیده است که این امر با سیاست های تیم مدیریتی جدیدایران خودرو دیگر تکرار نخواهد شد.

سلیمانی درموردمنتفی شدن تولید خودرو چری خاطر نشان ساخت: تولید خودروچری به دلیل مغایریت اساسی آن با استاندارد های موجود درایران و به روز نبودن استایل آن به نفع ایران خودرو و کشور نیست واین شرکت برنامه ای برای تولید آن نداردو تنها شرکت چری دردنیا نیست که خودرو تولید می کند بلکه خودروسازان دیگر هستند که خودرو های به مراتب مدرن تر و به روز تر از چری تولید می کنند.

رولزرویس به دنبال هیدروژن

توجه کمپانی های خودروسازی جهان به استفاده از نیروها و سوخت های جایگزین به رو رشد است و حتی رولزرویس خودروساز مشهور انگلیس نیز در صدد استفاده از هیدروژن بر آمده است.

به گزارش خبرخودرو، مدیران رولزرویس به دنبال ساخت خودروهای مجهز به پیل سوختی هستند و به همین منظور قرار است مرکز تحقیقات جدید را در ایالت اوهایو در آمریکا راه اندازی کنند.

این مرکز در جست و جوی راههایی است که به استفاده از هیدروژن برای به حرکت در آوردن غولهای گرانقیمت رولزرویس منجر می شود.

مرکز تحقیق رولزرویس در اوهایو 60 شغل جدید ایجاد خواهد کرد و 32 نفر را نیز از مراکز دیگر رولزرویس به این نقطه فرا خواهد خواند.

تولید خودروهای هیبریدی اقدامی زودهنگام است

امروزه با توجه به آلودگی ناشی از خودروها و محدودیت سوخت فسیلی ، کارخانه های خودروسازی گام مهمی درمقابله با این امر بر داشته اند که از جمله آنها می توان به خودروهای هیبریدی و برقی اشاره کرد هم اکنون تولید خودروهای هیبریدی و برقی مورد توجه کمپانی های بزرگ جهان قرار گرفته است و در کشور ما نیز خبر از تشکیل ستادی جهت سیاست گذاری و تولید خودروهای پاک می رسد.

به همین منظور دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرخودرو، و با اشاره به تصمیم دولت در خصوص تولید خودروهای پاک گفت : در حال حاضر به نظر می رسد اخذ چنین تصمیمی با توجه به زمان بر بودن و قیمت بسیار گران خودروهای هیبریدی و برقی اقدامی زود هنگام است.

نعمت بخش در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر خودروهای هیبریدی و برقی در دنیا از تولیدبالایی برخوردار نیستند ، اظهار داشت: تولید انبوه خودروهایی پاک در ایران حداقل 5 الی 6 سال زمان نیاز دارد لذا در شرایط حاضر ، می بایست به فعالیتهایی تحقیقاتی بیشتری در این حوزه پرداخت و پس از بررسی واستفاده از تجربیات خودروسازان بزرگ دنیا ، اقدام به تولید خودروهای پاک در سطح انبوه نمود.

وی در خصوص حمایت دولت از خودروسازان جهت تولید خودروهای پاک گفت : باید دید که حمایت دولت از خودروسازان و خریداران این خودروها به چه میزان است چرا که با توجه به سهمیه بندی سوخت و ارائه سوبسید به این بخش توسط دولت ، هم اکنون قیمت انرژی در کشور ، کمتر از قیمتهای جهانی است اما میزان حمایتهای دولت از این بخش مشخص نیست، بنابراین باید در ابتدا اعداد و ارقام حمایت دولت از خودروهای پاک مشخص شود تا بهتر بتوان زمان تولید این خودروها را مشخص نمود.

نعمت بخش در گفتگو با خبرخودرو با اشاره به تولید نمونه هایی از این خودروها در کشور خاطر نشان کرد : تا کنون مراکز تحقیقات ایران خودرو و سایپا ،فعالیتهایی را در خصوص تولید خودروهای برقی و هیبریدی انجام داده و نمونه هایی را نیز تولید نموده اند ، بنابراین چنانچه دولت تسهیلاتی را در اختیار این مراکز قرار دهد ، فعالیتهای تحقیقاتی سرعت بیشتری گرفته و زودتر به تولید انبوه خواهد رسید.

دبیر انجمن خودروسازان در پایان گفت:معتقدم چنانچه میزان حمایتهای دولت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان خودروهای پاک مشخص شود چشم انداز آینده تولید این خودروها مشخص و بهتر می توان در این خصوص تصمیم گیری نمود.

جایگزین پیکان از آسیا می آید

قرارداد تولید خودرو جایگزین پیکان با یک شرکت آسیایی تا یک ماه آینده امضاء می شود.

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس میر جواد سلیمانی قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو درکیفیت و محصول با بیان مطلب فوق گفت: این خودرو در کلاس A و B ودر دو مدل سدان و هاج بک و با قیمت زیر 10 میلیون تومان تولید وبه بازار عرضه خواهد شد.

سلیمانی با بیان اینکه خودرو جایگزین پیکان مطابق با استاندارد های روز دنیا خواد بود، اظهار داشت: این خودرو مجهز به ترمز ABS، ایربک، استاندارد یورو 3 و دارای مصرف سوخت 6 لیتر می باشد.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در کیفیت و محصول ادامه داد: خودرو جایگزین پیکان شش ماه بعداز امضای قرارداد تولید آن آغاز و ازسال آینده روانه بازار خواهد شد.

وی ظرفیت تولید این خودرو را سالانه 100 هزار دستگاه عنوان کرد و اظهار داشت: درصورت کشش بازار این میزان قابل افزایش است.

سلیمانی درخصوص برنامه ریزی انجام شده برای ساخت داخل کردن خودرو جایگزین پیکان گفت: خودرو جایگزین پیکان در مرحله اول به صورت سی کی دی تولید و طی مدت یک سال میزان ساخت داخل آن به 60 درصد خواهد رسید.

وی سرمایه گذاری لازم برای تولید خودرو جایگزین پیکان را بین چهارتا پنچ میلیارد ریال پیش بینی کرد و اظهارداشت: برای تولید این خودرو از خطوط تولید موجود درکارخانه استفاده خواهیم کرد و نیازی به ایجاد خط تولید جدید نخواهیم داشت.

قائم مقام مدیر عامل ایران خودرو در زمینه اظهارات رئیس هیات مدیره ایران خودرو مبنی بر احتمال عدم وجود خارجی خودرو ازران قیمت این شرکت گفت: احتمالا اطلاعات ایشان به روز نیست وبراساس برداشت شخصی اعلام نظرکرده اند. مدیریت جدید ایران خودرو عملگرا است و به دلیل تخصصی بودن تیم مدیریتی امکان اجرای پروژه درزمان واقعی وجود دارد و به وعده های داده شده درزمینه تولید خودرو ارزان قیمت سرموقع تحقق خواهد بخشید.

وی تاکید کرد: اجرای بیشتر پروژه ها درگذشته مشمول مرور زمان می شد که بعضا زمان و هزینه های آن دوتاسه برابر افزایش می یافت و برخی از پروژه ها نیز تا 5 بار تمدید زمانی و بودجه ای شده است و حتی از حالت اقتصادی خارج گردیده است که این امر با سیاست های تیم مدیریتی جدیدایران خودرو دیگر تکرار نخواهد شد.

سلیمانی درموردمنتفی شدن تولید خودرو چری خاطر نشان ساخت: تولید خودروچری به دلیل مغایریت اساسی آن با استاندارد های موجود درایران و به روز نبودن استایل آن به نفع ایران خودرو و کشور نیست واین شرکت برنامه ای برای تولید آن نداردو تنها شرکت چری دردنیا نیست که خودرو تولید می کند بلکه خودروسازان دیگر هستند که خودرو های به مراتب مدرن تر و به روز تر از چری تولید می کنند.


فیات ، پاک ترین برند اروپا

گروه خودروسازی فیات توجه ویژه خود به مسائل زیست محیطی و کاهش آلودگی هوا را اخیراً به اثبات رسانده است .

به گزارش خبرخودرو، مدیران فیات اعلام کرده اند که متوسط میزان تولید گاز دی اکسید کربن در کلیه محصولات این کمپانی در پایان شش ماهه اول سال 2009 به 1/129 گرم به هر کیلومتر کاهش یافته است که عدد بسیار خوبی است.

یکی از نهادهای اروپایی در حوزه آلودگی محیط زیست اعلام کرده است که فیات نخستین کارخانه ای است که توانسته 5 سال زودتر از موعد به هدف اتحادیه اروپا یعنی کاهش تولید دی اکسید کربن تا مرز 130 گرم بر هر کیلومتر دست یابد.

در حال حاضر فیات بالاتر از تویوتا (9/132گرم) ، پژو (5/134 گرم) ، سیتروئن (1/138 گرم) ، رنو (9/138 گرم) و فورد (4/140 گرم) در حوزه تولید دی اکسید کربن قرار دارد.