به گزارش خبرخودرو، به دنبال درج مصاحبه با دبیر انجمن قطعه سازان مبنی بر کاهش قیمت تندر 90 در سازمان خبری خبرخودرو ، مهندس نجفی منش در گفتگوی مجدد با خبرنگار خبرخودرو توضیحاتی را در این ارتباط ارائه نمود. محمد رضا نجفی منش با بیان اینکه در حال حاضر تولید خودرو تندر 90 برای خودروسازان زیان ده است ،افزود:شرکت رنو به منظور جلوگیری از این موضوع روشی را پیشنهاد نموده تا بدون کاهش سود قطعه سازان ،قیمت قطعات تندر 90 کاهش یابد. وی تصریح کرد :به همین جهت شرکت رنو در نظر دارد روش کاهش قیمت قطعات تندر 90 را به زودی در ایران نیز اجرا نماید تا خودروسازان نیز متضرر نشوند و ما نیز از این قضیه استقبال می نماییم . وی در گفتگو با خبرخودرو به پیشنهاد اصلاح و کاهش قیمت قطعات بدون کاهش سود قطعه سازان و آزاد سازی قیمت تندر 90 به منظور جلوگیری از زیان ده بودن این خودرو اشاره و خاطر نشان کرد :البته کاهش قیمت قطعات تندر پیش از اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها مطرح بوده است. |
به گزارش خبر خودرو،دبیر انجمن قطعه سازان خودرو در خصوص واگذاری بخش از تامین قطعات تندر90 به شرکت ساپکو گفت: تامین قطعات تندر90 به شرکت ساپکو واگذار نشده است بلکه آن بخشی از قطعات که شرکت های وابسته به ایران خودرو تامین می کردند از نظر ارتباطات مالی وکاری در اختیار ایران خودرو قرار گرفته است. محمدرضا نجفی منش در ادامه گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت:با حرکتی که شرکت رنو انجام داده مقداری از مسائل مالی خود را با این خودروساز کاهش داده است بدون آنکه نظارتش کاهش یابد . به نظر من رنو بسیار وی در خصوص تیراژ تندر90 گفت: به علت مسائلی که قبلاً وجود داشت تیراژ تولید تندر90 کاهش یافته بود ولی در حال حاضر با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان اسفند قرار است تیراژ این خودرو به 400 دستگاه در روز برسد. وی از کاهش قیمت این خودرو خبر داد و افزود: در حال حاضر شرکت رنو برنامه هایی برای کاهش قیمت این خودرو دارد و قرار است بدون کاهش سود سازنده ها ، قیمت این خودرو کاهش یابد. البته این صحبت ها قبل از اجرای |
به گزارش خبرخودرو، عضو انجمن قطعه سازان خودرو با انتقاد از برخی سازمانها در خصوص اجباری کردن برخی استانداردها وعدم اجباری خواندن استفاده از بعضی قطعات در خودرو گفت:استفاده از
وی افزود: متاسفانه برای نصب کاتالیست بر روی خودروها هیچ اجباری از سوی پلیس وجود ندارد. چنانچه عدم نصب این قطعه نه تنها باعث خطر برای سرنشینان ، بلکه افرادی غیر از سرنشین خودرو می شود و باعث خواهد شد بسیاری از افراد جان خودرااز دست دهند.
وی تصریح کرد:قطعه کاتالیست هزینه بسیار کمی دارد و هزینه گمرکی آن نیز بسیار پایین است و ودر صورتیکه مقایسه ای بین خودروهایی که در آنها کاتالیست نصب است با خودروهای فاقد این قطعه انجام شود ، شاهد کاهش آلایندگی های بسیاری خواهیم بود.
جوانروح در پایان گفت:بنابراین سازمانهای متولی، این آلایندگی را با عدم پرداخت 100دلار قانونمند کرده اند در حالیکه به راحتی پلیس و سازمان استاندارد می تواند از ورود خودروهای فاقد این قطعه جلوگیری کند.
بالاخره پس از یکسال «دورانگو» برای عرضه در سال 2011 در صف خط تولید دوج قرار گرفت و نماد جدید دوج را به نمایش گذاشت. به گزارش خبرخودرو ، دوج دورانگو به لحاظ شاسی و زیربندی تا حد زیادی شبیه جیپ چروکی است. طراحی بدنه دورانگو شکل کشیدهتر جیپ گراند چروکی است که تا چند وقت دیگر به بازار عرضه میشود. شاید بتوان گفت این طراحی از شکل مرسدس کلاسهای ML و GL عاریه گرفته شده است. برخلاف طراحی جیپ چروکی که به منظور استفاده در جادههای خارج شهر و مناطق کوهستانی است در طراحی دورانگو بیشتر تمرکز روی حمل افراد در جادههای شهری است. به همین دلیل و به خاطر شکل کشیدهتر دورانگو 3 ردیف صندلی دارد در حالی که جیپ چروکی دارای 2 ردیف صندلی است. در جیپ چروکی توانایی حرکت در مناطق سخت ارتقا یافته، در حالی که در مدل دورانگو تاکید روی حمل بهتر افراد در شهر است. پس از گرفتن مجوز در سال 2010 نسل سوم دوج دورانگو 13 سال پس از معرفی نمونهای اولیه ظاهر میشود. موتور استاندارد این خودرو اساسا موتور 3.6 لیتری Pentastar V-6 کرایسلر است.البته موتور قدرت یدککش این خودرو با موتور استیل ماشین کمی خشن و متناسب با اندازه آن است. عقب ماشین شباهت قابل توجهی با گراند چروکی دارد. جایی که چراغهای عقب به وسیله یک نوار کرومی به هم متصل شدهاند. به نظر میرسد نمای داخلی هر دو ماشین هم شباهت زیادی به هم داشته باشد. قرار است در عقب اتومبیل همانند درهای جلو علامت یک قلعه (دا) حک شود. اتومبیل به منظور برخورداری از قدرت بیشتر و صرفه اقتصادی دارای زمانبندی متغیر سوپاپها و سیستم جابهجایی متغیر است. دورانگو قرار است دارای سیستم کروز کنترل انطباقی، کیسه هوای فول، سیستم نظارت در نقاط کور، هشدار برخورد با موانع جلو، استارت و ورود به ماشین بدون کلید و سیستم هدایت در حالت دنده عقب باشد. |
بازدید کنندگان نمایشگاه اتومبیل پاریس در سال 2010 بی تردید دقایقی چند را در سالن لامبورگینی سپری کردند.
به گزارش خبرخودرو، عرضه مدل جدید این کمپانی به نام «سستو المنتو» نظر بسیاری را به خود جلب کرد و فصل تازه ای از طراحی را در این خودروساز با سابقه گشود.
گر چه سستو المنتو به عنوان یک کانسپت در پاریس عرضه شد اما شنیده می شود که قرار است این خودروی با شکوه در تیراژ بسیار محدود ساخته شود.
بعضی از رسانه های اروپایی از ساخته شدن 10 نمونه از این سوپر اسپرت خوفناک خبر داده اند و ظاهراً لامبورگینی برای هر یک از آنها ، 3 میلیون دلار طلب می کند .
به نظر می رسد فروش 10 دستگاه از مدل سستو در کمتر از یک روز صورت بگیرد چون قطعاً عدد قابل توجهی هستند که خواهان تملک این خودروی فوق العده باشند.
نخستین تولیدات سمند میکروهیبرید شامل 200 دستگاه تا یک ماه دیگر تجاری سازی می شود و به بازار می آید.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، مهندس جواد نجم الدین مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو در آیین آغاز به کار هفتمین نمایشگاه بین المللی خودروی اصفهان با اعلام این خبر گفت: توسعه فناوری هیبرید بخشی از رویکرد ایران خودرو در بهره گیری از فناوری های مدرن برای کاهش مصرف سوخت است.
وی تیراژ تولید ایران خودرو در سال آینده را 850 تا 900 هزار دستگاه ذکر کرد و افزود: برای کسب بازارهای جدید و تامین نیازهای آتی، مصرف سوخت باید کنترل شود و قیمت تمام شده نیز کاهش یابد.
مدیر عامل ایران خودرو، خودروسازی را یک صنعت پیوسته از تامین قطعات تا خدمات پس از فروش دانست و ضمن تاکید بر لزوم بهره گیری از توان قطعه سازان در تمام پروسه به طور هم زمان، گفت: همه طراحان می توانند از هم اکنون در پلتفرم های جدید ایران خودرو شریک باشند .
نجم الدین ساخت داخل و کاهش قیمت تمام شده را دیگر رویکردهای مهم ایران خودرو نام برد و استان اصفهان را در این زمینه ها موثر توصیف کردو گفت: اصفهان که سومین شریک ساپکو است، 55 شهرک صنعتی با 461 شرکت فعال دارد که 53 شرکت با 486 قطعه طرف قرارداد ساپکو هستند.
مدیر عامل ایران خودرو این استان را به واسطه دسترسی به مواد اولیه، مرکزیت داشتن و دسترسی به حمل و نقل ریلی، هوایی و زمینی دارای موقعیت استراتژیک در این زمینه دانست و گفت: حجم فروش قطعات این استان در سال 88 برابر با 180 میلیارد تومان بوده و 2/5 درصد سهم ساپکو را در اختیار داشته و در سال 89 این میزان 295 میلیارد تومان و هشت درصد افزایش یافته است.
نجم الدین تعداد قطعه سازان طرف قرارداد ساپکو در استان اصفهان در سال 88 را 44 قطعه ساز عنوان کرد که در سا ل89 با 20 درصد رشد به 53 افزایش یافته و گفت: سال گذشته 172 میلیون و امسال 239 میلیون قطعه در اصفهان تولید شده و شاخص تعداد قطعات معیوب به میلیون – پی پی ام -
وی سازندگان اصلی اصفهان را بین 60 تا 70 سازنده ذکر کرد که پنج مورد رتبه A، 35 مورد رتبه B، هشت مورد رتبه C و پنج مورد بدون رتبه هستند که باکمک کارشناسان ساپکو رتبه بندی خواهند شد.
مدیر عامل ایران خودرو از ایجاد یک مجتمع متمرکز از سوی ساپکو برای برنامه ریزی ساخت داخل و استفاده از ظرفیت های مالی سازندگان طرف قرارداد در استان اصفهان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: چنان چه بخش خصوصی اصفهان قادر به سرمایه گذاری باشد، ایران خودرو قراردادهای بلند مدت می بندد و حمایت های لازم را به عمل می آورد.
نجم الدین اظهار داشت: بزرگ ترین سازنده مخازن س ان جی با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار دستگاه و اولین سازنده مفتول به زودی در اصفهان به بهره برداری می رسد که گامی مهم در راه کاهش قیمت تمام شده خواهد بود.
نجم الدین افزود: در 9 ماه امسال 53 هزار دستگاه خودرو در استان اصفهان فروخته شده که 43 درصد رشد نسبت به سال گذشته دارد و رتبه اول را از این نظر در کشور دارا است.
وی سهم رضایت مشتریان در استان اصفهان را نیز 75 درصد ذکر کرد که بیشترین در کشور است و افزود: امسال نمره عملکرد تحویل خودرو در استان اصفهان 20 درصد افزایش یافته است.
مدیر عامل هدفمند سازی یارانه ها را یک رویداد مهم توصیف کرد و خواستار ارتقای بهره وری و کاهش مصرف سوخت و قیمت تمام شده در سراسر پروسه خودروسازی شد.
نجم الدین کاهش دو تا پنج درصدی قیمت محصولات ایران خودرو را حاصل کاهش قیمت تمام شده محصول دانست و در مورد تندر نیز خواست تا رنو پارس نسبت به ساخت داخل و کاهش قیمت تمام شده محصول توافق های لازم را با ایران خودرو به عمل آورد.