اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تست پژو GTI 308 مدل 2015

GTI 308 کاملا جدید پژو برای اولین بار در حین تحلیل مهندسی دیده شد.

به گزارش خبرخودرو، نداشتن پوشش در این خودرو جالب است، اما این نمونه اولیه با لوله اگزوزهای دوگانه و سیستم تعلیق کوچک تر تفاوت زیادی با مدل های 308 اصلی ندارد که در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شدند.

البته انتظار می رود پژو سپرهای جلو و عقب تهاجمی تر به علاوه لبه های کناری و چرخ های بزرگ تری را برای نسخه تولید شده این خودرو در نظر آماده کرده باشد.

مانند تمام GTIها بر جا به جایی این خودرو تمرکز شده و کاهش وزن کلی نیز به ارتقای عملکرد این خودرو کمک خواهد کرد.

GTI 308 دارای موتور بنزینی توربوی 1.6 لیتری THP آشنای PSA با قدرت پیش بینی شده 197 اسب بخار خواهد بود.

انتظار می رود داخل این خودرو صندلی های جلوی بسیار نرم و تعدای از دیگر ویژگی های داخلی مخصوص GTI به کار رود. با این که این نمونه اولیه دارای پنج در است هنوز معلوم نیست که GTI 308 جدید با طرح سه در نیز عرضه می شود یا خیر.

 

چند منظوره داتسون +Go معرفی شد

داتسون Go+ معرفی شد و از سال آینده در بازارهای اندونزی به فروش خواهد رسید.

به گزارش خبرخودرو، هاچ بک Go اوایل امسال این برند ژاپنی را مجددا معرفی کرد. اساسا نسخه چند منظوره این هاچ بک یعنی Go+ نیز دارای موتور بنزینی 1.2 لیتری خواهد بود. این خودرو دارای گیربکس دستی پنج سرعته ای نیز هست که قدرت را به محور جلو منتقل می کند.

این خودروی چند منظوره از فاصله بین محور جلو و عقبی مانند مدل مشابهش بهره می برد، البته طول کلی آن 210 میلی متر افزایش یافته است تا ظرفیت دو سرنشین اضافی دیگر را داشته باشد.

در داخل Go+ تقریبا همان طراحی هاچ بک Go به کار رفته است.

کارلوس گوسن، مدیر نیسان گفت: "با بازگشت برند داتسون ما پویایی خود را تغییر می دهیم. و مطمئن هستیم که به افتخار، خودکفایی و فرصت های بیش تری دست خواهیم یافت."

این خودروساز هنوز قیمت های رسمی Go+ را اعلام نکرده است اما انتظار می رود این خودرو قیمتی بیش تر از 6321.6 دلار اعلام شده برای مدل هاچ بک داشته باشد.

نیسان اعلام کرده امیدوار است که تا سال 2016 برند داتسون نیمی از فروش این خودروساز در اندونزی را شامل شود اما اظهار داشته که برنامه ای برای عرضه این برند در اروپا ندارد.

بنز خودروی بدون راننده را با موفقیت آزمایش کرد


شرکت خودروسازی بنز آلمان یک خودروی بدون راننده را در جنوب این کشور با موفقیت آزمایش کرد.

به گزارش خبرخودرو ، این خودرو که البته راننده در پشت فرمان آن نشسته بود تا در صورت بروز مشکل کنترل را در دست بگیرد، توانست بدون نیاز به دخالت راننده یکصد و چهار کیلومتر را از مانهیم تا فورزیم طی کند. وی با موفقیت از میدان ها، خیابان های باریک، خیابان های محل عبور مشترک با تراموا و نیز از کنار خودروهایی که به طور دوبل پارک شده بودند عبور کرد.

توماس وبر رییس بخش تحقیق و توسعه شرکت مادر دایملر گفت بنز قصد دارد نخستین سازنده خودروهای خودکار بدون راننده باشد و ظرف یک دهه آتی به این هدف دست خواهد یافت.

شرکت بنز در این آزمایش جدید در واقع همان مسیری را انتخاب کرده بود که 125 سال پیش برتا بنز برای آزمایش نخستین ارابه موتور دار که همسرش طراحی کرده بود طی کرد.

وبر گفت ما از دستاوردهای فناوری حسگرها بسیار شگفت زده شده ایم با این حال می دانیم که برای آنکه یک خودرو بتواند به شرایط متغیر رانندگی در یک بزرگراه با موفقیت واکنش دهد، به تلاش بسیار بیشتری نیاز است.

وبر گفت هر سفر حتی در یک جاده می تواند شرایط بسیار متفاوتی داشته باشد.

گفتنی است این خودروی جدید بنز که نامش اس پانصد رانندگی هوشمند اعلام شده است هفت مجموعه حسگر و یک دوربین برای بررسی علایم رانندگی از جمله چراغ راهنمایی دارد.

مرسدس بنز علاوه برای این، برای راندن خودرو در جاده یک نقشه راه سه بعدی ویژه طراحی کرده است.

رانندگی خودکار، شبکه کردن خودروها با یکدیگر و نیز مسایل محیط زیست از جمله محورهای اصلی شصت و پنجمین نمایشگاه خودروی فرانکفورت است که تا 22 دسامبر (آخر شهریور) در این شهر در حال برگزاری است.

عوامل تهدید کننده رنگ خودرو


در مورد روشهای نگهداری از رنگ خودرو، این ماه به عوامل تهدید کننده رنگ خودرو و روش​هایی برای محافظت بهتر می​پردازیم. به شما هم توصیه می​کنیم گه گاهی به بدنه خودرویتان برسید، رنگ بدنه مانند پوست بدن انسان حساس است،اگر مدتی به آن بی توجهی شود،آسیب​های غیر قابل جبرانی می​بیند. 


عوامل تهدید کننده لایه شفاف
عوامل تهدید کننده رنگ خودرو را می توان به دو دسته شیمیایی و فیزیکی تقسیم کرد:
عوامل شیمیایی
باران اسیدی
قطراتی که معمولا روی خودرو می نشیند و بعد از مدتی خشک می شود و ما نیز به آن توجه نمی کنیم، باقیمانده باران اسیدی است. وقتی باران یا برف می بارد، آلودگی های محیطی نظیر اسید سولفوریک و اسید نیتریک که توسط کارخانه ها، اگزوز کامیون ها و خودروهای سواری ایجاد می شود را به دام می اندازد و روی خودرو می نشاند که البته این پدیده موقع نشستن قطرات شبنم هنگام صبح نیز صادق است. آلاینده ها به دلیل سنگینی در انتهای قطره قرار می گیرند و به طور مستقیم با سطح رنگ در تماس هستند. بر اثر تابش نور خورشید، آب تبخیر و اسید غلیظ می شود و باعث رد و اثر (Etching) روی لایه شفاف می گردد که اثر آن روی سطح رنگ باقی می ماند. از این رو توصیه می شود بعد از بارش باران یا برف خودرو را در اولین فرصت بشویید.
اکسید شدن
این پدیده در خودروهایی که فاقد لایه شفاف هستند، اهمیت دارد و می تواند سطح رنگ دارای پیگمنت را به مرور زمان اکسید و مات کند؛ به گونه ای که فرد متوجه نشود. با استفاده از پولیش می توان این لایه اکسید را از بین برد و سطح رنگ را دوباره براق کرد.
اشعه ماورای بنفش
در نسل جدید رنگ که دارای لایه شفاف است، اکسید شدن اهمیت کمتری دارد اما در عوض اشعه ماورای بنفش به عنوان خطرناک ترین عامل از بین برنده لایه شفاف مطرح است که باعث تخریب رزین و زرد شدن لایه شفاف می شود. توصیه می شود برای رفع این مشکل خودرو در طول روز در سایه قرار داشته باشد و یا از پوشش استفاده شود.
واکس و پولیش نامناسب
از آنجا که بعضی از واکس ها و پولیش ها دارای مواد نفتی اند که می توانند به سطح رنگ آسیب برسانند، توصیه می شود در انتخاب مواد مذکور دقت لازم به عمل آید.
مایع شستو شوی نامناسب
بسیاری از مردم خودرویشان را با مایع ظرفشویی می شویند که باعث تخریب قطعات لاستیکی، پلاستیکی و رنگ می شود. دانستن این نکته ضروری است که مایع ظرفشویی برای پاک کردن چربی و روغن ساخته شده است و این مواد به راحتی واکس محافظ رنگ را لخته می کنند و رطوبت موجود در قطعات لاستیکی و پلاستیکی را از بین می برند. در کارواش های سکه ای چون به جای برس از شوینده های قوی استفاده می شود، رنگ خودرو آسیب می بیند.
شوینده خودرو باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
1-قدری قلیایی باشد تا مواد اسیدی سطح جاده را که روی خودرو نشسته اند، خنثی کند.
2-از روان کنندگی خوب برای حفاظت لایه شفاف از خط و خش و اثرات مارپیچی برخوردار باشد.
3-عاری از موادی باشد که پس از خشک شدن روی خودرو اثر می گذارند.
4- حاوی عوامل براق کننده برای حفظ براقیت و خشک شدن سریع باشد.
عوامل فیزیکی
در کارواش هایی که از برس های دوار استفاده می کنند، اثر مارپیچی روی سطح لایه شفاف ایجاد می شود. بهتر است به کارواش هایی که از آب با فشار بالا استفاده می کنند، مراجعه شود. از دستمال هایی که تار و پود متراکم ندارند استفاده نشود زیرا باعث به تله افتادن سنگریزه ها و ایجاد خط و خش روی لایه شفاف می شود. توصیه می شود از دستمال هایی نظیر میکروفایبرها استفاده شود. امروزه با وارد شدن تکنولوژی نانو به صنعت خودرو، کالاها و خدمات نوینی برای نگهداری از رنگ خودرو ارائه میشوند که در کشور خودمان تحت عنوان نانو شویندهها شناخته شده اند.
روش های مراقبت
پیشرفت های حاصل در تکنولوژی لایه شفاف، به تبلیغات اغراق آمیزی در میان فروشندگان خودروهای دست اول منجر شد؛ به طوری که بسیاری از آنها به مشتریان خود می گفتند رنگ خودرو به نگهداری و مراقبت نیاز ندارد. اگرچه از زمانی که تکنولوژی رنگ روکش نهایی با طول عمر بالا را عرضه کرده، این حرف چندان دور از واقعیت نیست اما این روکش نهایی نیز اکسید می شود و در برابر عوامل محیطی رسوخ پذیر است بنابراین به مراقبت نیاز دارد. تبلیغات فروشندگانی که لایه شفاف را لایه ای رسوخ ناپذیر معرفی می کنند نسبت به گروهی که می گویند لایه شفاف به نگهداری نیاز ندارد، ضرر کمتری دارد اما به واقع لایه شفافی که رسوخ ناپذیر باشد، وجود ندارد. چطور ممکن است یک لایه با ضخامت یک میلیونیم اینچ، خودروی شما را برای مدت طولانی حفاظت کند؟ به این دلیل شستو شوی منظم و هفتگی برای خودروهای درون شهری توصیه می شود.
نکاتی در مورد شستن خودرو
تجربه نشان داده است، نکاتی که در ذیل مطرح می شود، هنگام شستو شوی خودرو کمترین آسیب را به لایه شفاف می رساند:
1- برای شستو شوی خودرو ابتدا چرخ ها را بشویید و بقیه قسمت ها را در مرحله بعد و با تعویض دستمال و ظرف آب شست و شو دهید چون غبارهای ترمز بسیار خورنده اند.
2- مطمئن شوید خودرو خنک است. شست و شو را حتی المقدور در سایه انجام دهید. سطح گرم خودرو باعث تبخیر سریع آب و باقی ماندن املاح موجود در آن روی رنگ می شود.
3- پس از شستن چرخ ‏ها، دستمال و آب را تعویض و شستن را از بالا به پایین آغاز کنید.
4- در پایان، کل سطح خودرو را با آب بشویید و سپس آن را خشک کنید.
5- برای خشک کردن از حوله ای با الیاف ریز و متراکم استفاده کنید. آن را روی سطح پهن کنید و به سمت خود بکشید و پس از جمع کردن، آبگیری کنید. این روش، اثر مارپیچی را در سطح لایه شفاف کاهش می دهد.
6- علاوه بر شستو شوی خودرو، توصیه می شود برای زدودن اکسید و حفظ براقیت، سالی یک یا دو مرتبه سطح لایه شفاف پولیش بخورد و به منظور حفاظت آن واکس زده شود.




خودروهای ولوو گران می شوند

کسانی که به فکر خرید یک خودروی ولوو هستند باید زودتر اقدام به خرید کنند چرا که به زودی قیمت خودروهای این خودروساز افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرخودرو، مدیرعامل، هاکان ساموئلسون این برنامه را اعلام کرده و گفته است که این خودروساز نیاز دارد قیمت خودروهایش را به برندهای لوکس آلمانی نزدیک تر کند. انتظار می رود زمانی که کراس اوور XC90 بازطراحی شده در سال 2015 عرضه شود، تحت تاثیر این برنامه افزایش قیمت قرار گیرد.

فروش ولوو در ایالات متحده در هشت ماهه نخست امسال شش درصد کاهش یافته و به 44005 دستگاه رسیده است.

ولوو اولین خودرو از سه کانسپت خود که بیانگر سبک طراحی جدید این خودروساز خواهند بود را در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی کرد. در طراحی این خودرو که کانسپت کوپه نامیده می شود از P1800 مدل 1960 الهام گرفته شده و دارای سیستم انتقال قدرت هبریدی شارژی است.

نیسان X تریل (راگ) مدل 2014 در 9 منطقه جهانی ساخته می شود


اخبار در مورد مکان های تولید نسل بعدی نیسان X تریل در اینترنت منتشر شده است.

به گزارش خبرخودرو، گفته شده است که نیسان X تریل در 9 کارخانه جهانی ساخته خواهد شد.

طی چند ماه آینده ایالات متحده آمریکا اولین منطقه ای خواهد بود که نسل جدید X تریل در آن عرضه می شود. برای بازار آمریکا، این خودرو با موتور بنزینی چهار سیلندر 2.5 لیتری متصل به گیربکس CVT و قدرت 170 اسب بخار در کارخانه اسمیرنای تنسی نیسان در آمریکای شمالی ساخته خواهد شد. این خودرو با تویوتا RAV4 و هوندا CR-V رقابت می کند.

رنو سامسونگ موتورز، راگ جدید را در کارخانه بوسان کره جنوبی تولید خواهد کرد. 80 هزار دستگاه خودرو در این منطقه تولید خواهند شد. زمان آغاز تولید در این کارخانه هنوز اعلام نشده است.

در حالی که هفت منطقه دیگر هنوز رسما تایید نشده اند، پیش بینی می شود که این مناطق شامل کیوشوی ژاپن، سن پطرزبورگ روسیه، Zhengzhou چین و اوراگادام هند باشند. نیسان در تایلند، اندونزی و مالزی نیز کارخانه هایی برای مونتاژ خودروهایش دارد تا از تعرفه های سنگین خودروهای وارداتی فرار کند.

نیسان X تریل (راگ) اولین خودروی نیسان است که از ساختار CMF این خودروساز بهره می برد. پیش بینی می شود ساختار CMF در خودروهای بزرگ و کامپکت نیسان و رنو به کار رود. جایگزین های خودروهای کنونی نیسان و رنو مانند قشقایی، لاگونا، اسپیس و سینیک این ساختار مدولار را خواهند داشت.

معرفی موتور جدید برای دو مدل 2014 جیپ

کرایسلر قصد دارد در چین موتور 3.0 لیتری پنتااستار V-6 را معرفی کند که در جیپ گرند چروکی مدل 2014 و جیپ رنگلر مدل 2014 به کار خواهد رفت.

به گزارش خبرخودرو، کرایسلر در ابتدا موتور پنتااستار V-6 را با ظرفیت 3.6 لیتر معرفی کرد. پس از آن نسخه 3.2 لیتری این موتور معرفی شد. موتور 3.6 لیتری پنتااستار V-6 بسیار تطبیق پذیر است چرا که می تواند در هر خودرویی از کرایسلر 200 تا رم 1500 به کار رود. از طرف دیگر جیپ چروکی مدل 2014 مجهز به نسخه 3.2 لیتری این موتور است که قدرت 271 اسب بخار و گشتاور 324 نیوتون متر تولید می کند.

هم چنین کرایسلر ادعا می کند که موتورهای این خط تولید با سیستم چهار چرخ فعال، انتقال قدرت به چرخ های جلو و یا عقب و گیربکس های دستی شش سرعته و اتوماتیک شش یا 9 سرعته کار می کنند.

موتور 3.0 لیتری V-6 جدید دارای قدرت 230 اسب بخار در دور 6350 rpm و گشتاور 284 نیوتون متر در دور 4400 rpm است.

لازم به ذکر است که این نسخه 3.0 لیتری در آینده نزدیک برای یک خودروی مخصوص ایالات متحده به کار نخواهد رفت چرا که نسخه 3.2 لیتری این خودرو اکنون موجود است. کرایسلر موتور 3.2 لیتری V-6 را در جایگزین سدان متوسط 200 خود که به زودی عرضه می شود، ارائه خواهد داد.

تویوتا RAV4 مدل 2014 با دو ویژگی جدید

نسل چهارم RAV4 که وارد سال دوم تولید خود می شود اکنون دارای سیستم صوتی Entune و سیستم ایمنی پیشرفته جدید خواهد بود.

به گزارش خبرخودرو، تویوتا RAV4 مدل 2014 با افزودن سیستم صوتی Entune، به خط تولید دیگر مدل های 2014 این خودروساز ژاپنی می پیوندد. RAV4 دارای سیستم صوتی Entune در چهار سطح خواهد بود. دو مدل بهتر این خودرو دارای نرم افزار Entune App Suite هستند. مدل Limited این خودرو گزینه بسته ارتقایی تکنولوژی جدید خواهد داشت که شامل مانیتور نمایش نقاط کور به همراه هشدار ترافیک عبور پشت، هشدار مسیر باریک و نوربالای اتوماتیک است.

علاوه بر این تغییرات با توجه به این که تویوتا نسل جدید این خودرو را سال گذشته عرضه کرده، RAV4 مدل 2014 تقریبا بی تغییر مانده است. RAV4 دارای موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر متصل به گیربکس اتوماتیک شش سرعته است. قدرت این موتور 176 اسب بخار و گشتاور آن 233 نیوتون متر است و پیش بینی می شود که میزان مصرف سوخت آن در شهر 1 لیتر در هر 10.2 کیلومتر و در بزرگراه 1 لیتر در هر 13.1 کیلومتر باشد.

این خودرو با سیستم چهار چرخ فعال نیز موجود است.