اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

تست مرسدس کلاس V


باز هم خودروی چند منظوره مرسدس بنز کلاس V جدید قبل از نمایش در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2014، در حال آزمون دیده شده است.

به گزارش خبرخودرو، جدیدترین تصاویر فاش شده این خودرو را با پوششی کم تر از قبل نشان می دهند البته مشخص است که تولید این خودرو هنوز در مراحل اولیه است.

زمانی که کلاس V عرضه شود جایگزین ویانو خواهد شد. مرسدس امیدوار است این خودرو جدید از ساختارهای ون فاصله گرفته و به عنوان بزرگ ترین عضو خانواده خودروهای سواری مرسدس محسوب شود.

قبل از معرفی ویانو، نام کلاس V بین سال های 1996 و 2003 به کار می رفت. مرسدس امیدوار است این مدل جدید پاسخ گوی تقاضای مشتریان کلاس R باشد که به تازگی تولید آن متوقف شده است.

سبک طراحی داشبورد این خودرو شبیه به کلاس C جدید است و از بسیاری از اجزای آن مانند دریچه های هوای گرد، صفحه نمایش تبلت و صفحه لمسی مرکزی بهره می برد.

دستگیره های در، دکمه های شیشه بالابر و دکمه های صندلی الکتریکی آن نیز از کلاس C گرفته شده اند.

سیستم تغییر دمای این خودرو نیز برای مطابقت با اطاق بزرگ کلاس V ارتقا یافته است.

عرضه نسخه پلاتینیوم پورشه کاین 2014 در آلمان

پورشه نسخه مخصوصی از کاین را معرفی کرده است.

به گزارش خبرخودرو، این خودرو که نسخه پلاتینیوم نامیده می شود رنگ بدنه نقره ای پلاتین متالیک دارد. این نسخه تنها برای کاین دیزلی و مدل های V6 این خودرو موجود است.

در کنار رنگ نقره ای ویژه این خودرو مشتریان می توانند گزینه های رنگ متالیک دیگری مانند مشکی بازالت، خاکستری شهاب سنگ، سفید کارارا و ماهاگونی را نیز انتخاب کنند. این خودرو به رنگ سیاه و سفید استاندارد نیز موجود است. این خودرو از چراغ های جلوی دو زنونه و رینگ های 48 سانتی متری کاین دیزاین II بهره می برد.

در داخل این خودرو قسمت هایی چرمی روی روکش صندلی ها و یک فرمان اسپرت دیزاین دیده می شود. این خودرو هم چنین شیشه های ایمنی، آینه های داخلی ضد تابش، کف پایی های ویژه و رکاب های در با طرح نسخه پلاتینیوم دارد. دیگر ویژگی های استاندارد این خودرو شامل سیستم کمک پارک و سیستم هدایت GPS است.

نسخه V6 کاین دارای موتور 3.6 لیتری V6 بنزینی با قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتون متر است. دیگر مدل بنزینی کاین، موتور 3.0 لیتری V6 با قدرت 245 اسب بخار و گشتاور 550 نیوتون متر دارد.

پورشه در سال نو، نسخه پلاتینیوم کاین را وارد نمایندگی های فروش آلمان خواهد کرد. خریداران آینده نگر می توانند از ژانویه سال 2014 کاین بنزینی V6 را با قیمت 90142.6 دلار و کاین دیزلی را با قیمت 91273.8 دلار خریداری کنند.

فن آوری شارژ بی سیم برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی ولوو


معاون بخش سامانه های رانش الکتریکی ولوو، درباره نتایج تست های انجام شده در این تحقیق می گوید: « تست های ما ثابت کرد که مدل الکتریکی C30 می تواند بدون نیاز به سامانه شارژ از راه سیم، در عرض مدت حدودا 2,5 ساعت به طور کامل شارژ شود».


کمپانی ولوو به تازگی کار بر روی  یک پروژه تحقیقاتی را در زمینه  «سامانه شارژ القایی» برای خودروهای الکتریکی به اتمام رسانده است. مدیر اجرایی پروژه ، این فن‌آوری وایرلس (بی سیم) را دارای «پتانسیل بالقوه» برای آینده ای نه چندان دور توصیف کرده است.


   گفتنی است پروژه مذکور با مشارکت دو کمپانی دیگر، یعنی «شرکت حمل و نقل بومباردیر»، و شرکت «بدنه سازی ون هول» انجام شد. همچنین تامین بخشی از هزینه این پروژه را دولت  بلژیک بر عهده گرفت. خودروی مورد آزمایش در این تحقیق نیز ولوو مدل C30، با بیشینه توان 120 اسب بخار و بیشینه گشتاور 250 نیوتن متر، بود.



 لینارت استیگلند، معاون مدیر بخش سامانه های رانش الکتریکی ولوو،  درباره نتایج تست های انجام شده در این تحقیق می گوید: « تست های ما ثابت کرد که  مدل الکتریکی C30  می تواند بدون نیاز به سامانه شارژ از راه سیم، در عرض مدت حدودا  2,5 ساعت به طور کامل شارژ شود».

  سامانه شارژ القایی، که از میدان الکترومغناطیسی به جای سیم برق جهت انتقال انرژی بین دو شیء بهره می گیرد، یک سیم پیچ القا را در یک ایستگاه شارژ، برای ایجاد یک میدان الکترومغناطیسی متناوب به کار می گیرد. سپس یک سیم پیچ القای ثانویه،  که در یک  دستگاه قابل حمل کارگذاری شده است، قدرت را از میدان الکترومغناطیسی جذب، و آن را تبدیل به انرژی الکتریکی مورد نیاز برای شارژ باتری می کند. 

   در حال حاضر از این سامانه برای شارژ وسایل خانگی الکتریکی نظیر مسواک برقی استفاده می شود، اما هنوز تکنولوژی آن برای خودروهای الکتریکی  رشد نکرده است.


استیگلند معتقد است در این سامانه «یک پتانسیل بالقوه» وجود دارد تا در مورد خودروهای هیبریدی و الکتریکی ولوو مورد استفاده قرار گیرد. او معتقد است:

 « تکنولوژی بی سیم، یک روش آسان و موثر برای انتقال انرژی است. و همچنین این تحقیق روشن کرده است که ایمن  نیز می باشد... با استفاده از سامانه القایی شما به آسودگی خودرو خود را بالای یک دستگاه شارژ قرار می دهید و  شارژ باتری  به طور اتوماتیک آغاز می گردد. ما معتقدیم که این از عواملی است که  میزان پذیرش خودروهای الکتریکی را در میان مشتریان افزایش می‌دهد.».

 این تحقیق قرار است با انجام تست و آزمایش بر روی مدل V60 ولوو که یک خودروی هیبریدی قابل اتصال به برق می باشد، ادامه پیدا کند.
 
 


تازه های جهان خودروهای سنگین

نویسنده :
علیرضا داوودی

 به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، این کامیون 4 محوره که از نمای بهتری نسبت به دیگر ساخته‌های روسی برخوردار است، از موتور کومنز با 600 اسب بخار قدرت و گیربکس‌های چینی Fast Gear استفاده می‌کند. ظاهر این کامیون را می‌توان تقلیدی از محصولات DAF دانست.

مرسدس بنز آترون که یکی از نسخه‌های خاص بنز در کشور برزیل است، با فروش بیش از 2880 دستگاه، از رقیبان اروپایی خود موفق تر عمل کرد.  این کامیون که رگه‌هایی از طراحی‌های دو نسل قبل بنز را دارد، از مشخصات فنی به روزی نظیر پیشرانه‌های یورو 4 بهره‌مند است.

کراز جدید که با همکاری چینی‌ها ساخته می‌شود، با نام KrAZ V12.2MEH از یک پیشرانه V6 کومنز با 380 اسب بخار قدرت و اتاق مان F2000 که تحت لیسانس شرکت چینی Shaanxi ساخته شده است، معرفی شد. این خودرو نظامی قابلیت حمل بار از 10تن در راه‌های خارج جاده تا 75 تن با استفاده از اتصال تریلر را دارد‌. این نسخه قابلیت عبور از عمق یک متری آب و شیب‌های 58 درصد را پیدا کرده است.

در جدید‌ترین تولیدات کمپانی‌های سازنده تریلر، از تریلر‌های کوچکی رونمایی شده است که می‌توانند با بسته شدن پشت یک کشنده، آن را به شکل کامیون در آورند، ضمن اینکه برای حمل بیشتر بار می‌توان به پشت آنها نیز یک تریلر کوچک ‌ یا حتی بزرگ دیگر متصل کرد. این روش که گستره کاربرد کشنده‌ها را بیشتر می‌کند، اجازه حمل بار بیشتری نیز به آنها می‌دهد. در این روش که به آن سیستم EcoLog گفته می‌شود، می‌توان حتی در راه‌هایی که اجازه عبور تریلر‌های بزرگ را نمی دهند، تا حدود 26 متر تریلر پشت خود حمل کرد که به خاطر داشتن استاندارد‌های طول بار نظیر تعداد محور‌ها و جدا بودن تریلر‌ها، ایرادی به آن وارد نیست. البته این راه جدید چندان در اروپا فراگیر نشده و باید منتظر ماند تا دیگر کشور‌ها اجازه برای حمل بار به این شکل می‌دهند یا نه!

بررسی شاسی‏ بلند‏های ارزان‏ قیمت بازارایران


نویسنده :
علیرضا داوودی

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، اینگونه بود که افرادی که برای یک خودرو سواری، مبلغی نزدیک و حتی بالای 100 میلیون تومان پول داده‌اند و با توجه به گرانی سرسام‌آور قطعات حاضر نیستند تا آنها را در بیراهه ‏های بیرون شهر به چالش بکشند، بنابراین برای تفریحات اینچنینی به سمت شاسی‌بلند‌های قدیمی و البته واقعی این روز‌ها می‏روند. اینکه می‌گوییم واقعی، به دلیل این است که بسیاری از خودرو‌های قد بلند امروزی که فقط ظاهری شبیه به SUV‌ها دارند در بسیاری موارد، یارای رقابت با این پیرمرد‌های کارکشته را نخواهند داشت و ریسک استفاده از آنها بسیار بالاست. پس در اینجا به بررسی این رفیقان نیمه‌راه و کوره‌راه‌ها با قیمت زیر 30 میلیون تومان موجود در بازار می‌پردازیم و ذکر این نکته نیز ضروری است که این مشخصات بر اساس تجربه‌های شخصی و گروهی گردآوری شده و شاید برخی موارد آن با تجربه دیگر افراد متفاوت باشد. ضمن اینکه سعی شده است تا شرایط استاندارد و  یکسان برای تمامی خودرو‌ها از نظر مسیر و لاستیک و سلامت خودرو در نظر گرفته شده باشد.

لندرور

لندروور‌های موجود در کشورمان از نوع نسل‌های اولیه دیفندر و مونتاژ‌شده‌های شرکت مرتب خودرو هستند. این خودرو‌ها که در نمونه‌های انگلیسی و اسپانیایی موجودند، خودرو‌هایی مناسب برای تردد در گل، برف و راه‌های خاکی بوده اما به‌خاطر سرعت نهایی پایین، چندان برای آفرود‌های بین‌شهری و طولانی و همچنین رمل‌نوردی، مناسب نیستند. این خودرو به دلیل بهره‏گیری از بدنه‌ای آلومینیومی، کمتر دچار پوسیدگی می‌شود و نقطه ضعف آن در بریدن پلوس‏های عقب است.این دیفندر‏ها به دلیل عرض محوری کم در شیب‌های جانبی شدید ممکن است خیلی راحت واژگون شوند و البته این نکته را نیز نباید از فهرست مزایای آن حذف کرد که دارای استهلاک پایینی است. قطعات آن فراوان و نسبتا ارزان است اما با داشتن موتور کم حجم، چندان کم مصرف نیست. قیمت نمونه‌های مختلف آن حدود 4 تا 9 میلیون تومان بسته به تمیزی و مشخصات دیگرش است که با توجه به توانایی‌هایش قیمت مناسبی نیز هست. می‌توان یکی از زیر‌مجموعه‌های این خودرو را نمونه‌های قدیمی پاژن دانست که جز مدل بالاتر و کمی امکانات و طراحی بهتر، چندان فرقی با لندروور ندارد و به گفته بسیاری از قدیمی‏های این رشته، انتخاب لندروور برای رانندگی آفرود، عاقلانه‌تر است.  تفاوت‏های بسیاری بین دیفرانسیل‌، سیستم تعلیق‌، گیربکس و موتور مدل‌های تا سال 69‌، 70 تا 74 و 75 به بعد وجود دارد‌. برای مثال سیستم تعلیق لندروور در مدل‏های تولید‌شده تا سال 69 فنر‏های شمش با کمک‏های روغنی بود‌. از نظر کیفیت ساخت لند‏روور‏های مدل 70 تا 74 نسبت به دیگر مدل‏ها برتری دارند چرا که از شاسی نسل اول بهره می‏برند و در عین حال گیربکس آنها با موتور سانتانا هماهنگی بسیاری خوبی دارد‌. در صورت یافتن مدل 71 با قیمت مناسب به هیچ وجه برای خرید شک نکنید چرا که این مدل‏ها عمدتا مونتاژ خارج از ایران و با کیفیت هستند اما در کل اگر به دنبال یک لندروور زیبا هستید، بدون تحقیق به دنبال لندروور‏های دهه 60 پارس‏خودرو بروید‌. گران‌ترین رنگ این لندروور نیز آبی آسمانی است‌. از جمله مزایای لندروور می‏توان به بدنه آلومینیومی که پوسیده نمی‏شود، اشاره کرد‌. موتور و گیربکس این خودرو آنچنان هماهنگ هستند که در هیچ خودرو آفرود دیگری چنین هماهنگی به چشم نمی‏خورد. موتور این خودرو به‌رغم قدرت بالا نسبت به رقبا مصرف بهتری دارد‌. زیر‌بندی این خودرو نیز نسبت به بسیاری از دیگر رقبا مستحکم‌تر است‌. با این حال از برخی اشکالات و معایب مهم این خودرو نیز نمی‏توان گذشت. بدنه آلومینیومی این خودرو هر چند پوسیده نمی‏شود اما در صورت ضربه خوردن تغییر شکل می‏دهد و هر صافکاری از پس درست کردن آن برنمی‏آید‌. سرسیلندر آن به‌راحتی ترک بر‌می‏دارد لذا رانندگی در حالت تخت‏گاز با این خودرو را باید فراموش کرد. در‏ها و پنجره‏ها به خوبی بسته نمی‏شوند و در هر هوایی‌، صدا و سرما و گرما به راحتی به اتاق نفوذ پیدا می‏کند. بخاری کوچک خودرو در برابر حجم اتاق چندان پاسخگو نیست‌.

جیپ آهو

اولین شاسی‌بلند لوکس دنیا با نام واگونیر که در ایران آهو نام گرفت؛ خودرویی جادار، خانوادگی، نرم و نسبتا کم‌مصرف، با لوازم فراوان و تا حدودی ارزان، محکم و ایمن با پوسیدگی کم که ناشی از ورق محکم و ضخیم آن به خاطر آمریکایی‌بودنش است. این خودرو مناسب برای برف، خاک و مسیرهای طولانی است و در رمل یکی از برترین‌ها به حساب می‌آید، هر چند که چندان برای مسیر‌های گلی و شیب زیاد، به خاطر وزن زیادش، مناسب نیست. این خودرو را می‌توان از حدود 5 تا 16 میلیون تومان بسته به تمیزی و عملیاتی بودنش پیدا کرد. جیپ آهو در مدل‌های قدیمی به نام آمریکایی و جدیدتر به نام کانادایی موجود است. از جمله مزایای آهو می‏توان به جاداری اتاق‌، گیربکس و موتور مناسب و سواری نرم اشاره کرد‌. معایب این خودرو شامل استهلاک بالا‌، ترک برداشتن سیلندر‌ها‌، وزن زیاد و مصرف بسیار بالا می‏شود.

جیپ CJ

جیپ‌های CJ موجود در ایران عمدتا از اتاق 5 (‌انواع مختلف آن شامل صحرا، شهباز و‌...‌) یا از اتاق 7 یعنی نمونه رنگید و تعداد محدودی از اتاق 8 یعنی مدل گلدن ایگل هستند. با توجه به اینکه اتاق 7 و 8 با ظاهر سالم و تمیز معمولا بالای 30 میلیون تومان معامله می‌شوند، در این لیست جای نمی‌گیرند. اما شهباز، صحرا و حتی KM را می‌توان را در یک جمع‌بندی کلی به عنوان خودرویی نسبتا زود‌چپ در شیب‌های شدید جانبی، کم‌استهلاک‌، با لوازم فراوان و حدودا ارزان، قابلیت شیب‌نوردی خوب و مناسب برای برف و گل، با پوسیدگی کم و نرمی مناسب در نظر گرفت که با قیمت‌های زیر 12 میلیون تومان، رقیب اصلی لندروور به حساب می‌آیند. البته قدرت و کارایی یک نمونه 6 سیلندر شهباز، با یک جیپ صحرا یا KM چندان قابل قیاس نیست.

تویوتا لندکروزر سری‌های 40، 55 و 60 

این سری از لندکروزر‌ها به خاطر داشتن موتور‌هایی به نام 2f به همین نام نیز شهره شدند. البته از این بین سری 55 را به خاطر کم بودن تعداد آن در نظر نمی‌گیریم و همچنین سری 60 مدل‌های 3f نیز به علت قیمت بالایشان از لیست ما حذف می‌شوند.
اما نمونه‌های سری 40 و 60 با موتور‌های 4200 سی‌سی، از قدرت بسیار بالا با مصرف سوخت زیاد برخوردارند که این خودرو را تقریبا در هر راهی به یک قهرمان تبدیل می‌کند. البته لوازم آنها با وجود فراوان بودن از رقبای آمریکایی‌شان گران‌تر بوده ولی در کل دارای استهلاک پایینی هستند.
جدا از نمونه‌های سری 40 اتاق کوچک که به کالسکه معروف و خودرویی نسبتا زود چپ هستند، برای هر راهی از جمله مسیر‌های گل، برف، رمل و شیب کارایی بالایی دارند. در این بین فقط سری 60 معروف به استیشن یا همان فرماندهی مناسب برای مسیر‌های طولانی هستند. قیمت این خودرو‌ها در حدود 8 تا 20 میلیون برای نمونه‌های کالسکه و 8 تا 23 میلیون تومان برای استیشن دیده می‌شود.

چروکی چیف

چروکی چیف در واقع با داشتن اشتراکات فراوانی با جیپ آهو خصوصا در نمونه‌های 6 سیلندر شبیه به آهو‌های آمریکایی، اما تفاوت‌های بسیاری نیز با آن دارد. این خودرو در هر دو نمونه 6 و 8 سیلندر، از موتوری پر قدرت با شتاب بالا و مصرف مناسب برخوردار است. با وجود فنربندی شمش، نرمی آن در کنار داشتن فرمان بسیار نرم، هیچ آثاری از خستگی در وجود شما حتی در مسیر‌های طولانی و سخت نمایان نخواهد کرد. ضمن اینکه در کنار داشتن یک بخاری پر قدرت از کولر فابریک نیز بهره‌مند است که امتیاز بزرگی به شمار می‌رود. این خودرو که در بین رقبایش ارزش کلاسیکی نیز دارد، برای مسیر‌های خاکی و برف و سنگلاخ مناسب بوده و به علت داشتن عرض محوری زیاد و دور بالای موتور، می‌توان آن را سلطان رمل‌نوردی در بین رقبایش دانست. قیمت نمونه‌های مختلف آن بسته به تمیزی، سلامت و 6 یا 8 سیلندر بودن از 16 تا بالای 30 میلیون تومان است. این خودرو در کنار بلیزر دارای بیشترین عرض محوری است که آن را برای مسیر‌های تپه ماهور مناسب می‌کند اما از طرفی دارای زاویه فرار مناسبی نیست.

رنجروور

این خودرو در هر مدلی همیشه یکی از بهترین آفرودر‌های دنیا بوده است. به واسطه وزن کم، موتور حجیم خورجینی و دور بالا در کنار فنر بندی لول، برای هر مسیری مناسب است و می‌توان آن را در صورت امکان بهره‌گیری از حداکثرخصوصیات فنی و قدرتی آن، یکی از برترین‌های این لیست دانست. لوازم یدکی آن گران و کمیاب بوده و معمولا دیر خراب می‌شود ضمن اینکه مصرف مناسبی داشته و خودرویی بی صدا و نرم است. رنجروور در هر نسلی یکی از لوکس‌ترین‌های زمان خود بوده که این خصوصیت شامل نمونه‌های موجود در ایران نیز می‌شود. قیمت نمونه‌های مختلف آن معمولا از زیر 10 میلیون تا زیر 20 میلیون تومان متغیر است.

شورولت بلیزر

این خودرو یک آفرودر قلدر، خانوادگی، جادار، کم‌استهلاک، با لوازم کم اما نه‌چندان گران است که در 2 نمونه جعبه دنده‌های خودکار و دستی موجود است. به علت وزن زیاد چندان مناسب شیب‌روی‌های شدید نیست اما خودرویی است که ارزش کلاسیکی نیز دارد. در کل بلیزر با وجود پیشرانه‌های پر قدرت 6 و 8 سیلندر، چندان مناسب آفرود نیست که یکی از مهم‌ترین علت‌های آن ابعاد بزرگش است که در مسیر‌های جنگلی مشکلاتی ایجاد می‌کند. قیمت نمونه‌های مختلف از زیر 10 میلیون تومان تا زیر 30 میلیون در نمونه‌های بسیار سالم آن است.

نیسان پاترول

یکی از شاسی‌بلند‌های تولید داخل که طرفداران زیادی داشته و دارد، نسل سوم نیسان پاترول است. این خودرو در 2 مدل 2 و 4 در با پیشرانه‌های 4 و 6 سیلندر در هر دو گونه موجود است. پاترول خودرویی خشک است که از نظر پوسیدگی استعداد زیادی دارد. گیربکس و دیفرانسیل فوق‌العاده قوی دارد که به همین علت کمتر خراب می‌شود. سیستم تهویه خوبی دارد اما بزرگ‌ترین ضعفش در سرسیلندر بوده که با جوش آوردن می‌تواند خرج زیادی برای راننده ایجاد کند. می‌توان از آن به عنوان یک خودرو خانوادگی و همچنین برای تور‌های چندروزه و مسیر‌های بلند نیز بهره گرفت. این خودرو برای شیب‌نوردی به خاطر وزن زیادش چندان مناسب نیست اما در گل و برف عملکرد قابل قبولی دارد ضمن اینکه در مدل‌های قدیمی به طور فابریک فرمان هیدرولیک وجود ندارد. قیمت مدل‌های مختلف این خودرو از 8 میلیون تا بالای 30 میلیون متغیر است.

امیرحسین طلا:‌ دبی جزء شهرهایی بحساب می آید که بعلل معلومی، خیابان‌هایش آمادگی پذیرایی از مهمان ناخوانده ای مثل باران را ندارد. مخصوصا وقتی حجم آن بقدری باشد که دشداشه پوشان را بتعجب وا دارد، مثل همین باران هفته گذشته. 

اما آن چیزی که بیشتر از باران در دبی باعث تعجب شده این هست که چرا این مرسدس بنز SLS تیونینگ، توی این حجم آب نسبتا کم گرفتار شده؟ با یک مقدار بررسی و وب گردی به تنها جواب معقولی که برخوردم این بود که چون موتور 6.2 لیتری 8سیلندر این گالوینگ نسبت به زمین ارتفاع کمی داره به احتمال بسیار قوی، آب به اجزای موتور مثل وایرها رسیده و این گرفتاری را موجب شده. نکته ای که برای مرسدس پوئن منفی بزرگی به حساب میاد.

ظاهرا بال های پروانه ای SLS هم برای خارج شدن اتومبیل از آب نتوانسته کمکی بکنه!

مقدمات بازگشت خودروسازان به ایران

در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان خارجی حاضر در تهران توافقات اولیه برای بازگشت خودروسازان خارجی به ایران حاصل شد.


شنبه 8 آذر ماه وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران نشستی را با نمایندگان خودروسازان خارجی حاضر در تهران برگزار کرد. این نشست بیش از یک ساعت و نیم طول کشید و به گفته افراد حاضر دراین نشست به توافقات اولیه منجر شده است.

به گزارش «تهران‌الف»، یکی از اعضای حاضر در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان خودروسازان خارجی گفت: در این جلسه نمایندگان دو شرکت فرانسوی رنو و پژو برای بازگشت مجدد به صنعت خودروی ایران ابراز تمایل کرده‌اند.

وی با بیان این‌که نمایندگان پژو و رنو ابراز امیدواری کرده‌اند هر چه زودتر و با انجام شدن مقدمات لازم فعالیت خود را در صنعت خودروی ایران از سر گیرند، خاطرنشان کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این نشست از این موضوع استقبال کرد و گفت: "رویکرد ایران در همکاری با خودروسازان خارجی با محوریت انتقال تکنولوژی، تولید خودروهای جدید و به ویژه صادرات خواهد بود".

وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست تاکید کرد "در مراودات تجاری سود دو جانبه مدنظر قرار دارد و هر خودروسازی که بتواند به رشد و پیشرفت صنعت خودروی ایران کمک کند با او همکاری خواهد شد".

به گفته افراد حاضر در نشست مشترک وزیر صنعت، معدن و تجارت و خودروسازان خارجی، توافقات اولیه در این نشست برای بازگشت خودروسازان خارجی به ایران حاصل و مقرر شده پس از ماه دسامبر و لغو رسمی تحریم صنعت خودروی ایران، مذاکرات نهایی در این زمینه صورت گیرد و خودروسازان فرانسوی کار خود را در ایران آغاز کنند.

این مذاکرات در حالی صورت گرفت که همان روز - روز گذشته - در همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران، رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به شدت از شرکت پژو به دلیل عملکرد خود در گذشته و همراه شدن با تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران انتقاد کرد.

رضا رحمانی درعین حال خاطرنشان کرد که در شرایط جدید ایران آماده همکاری با تمام شرکت‌های خارجی از جمله شرکت پژو است.

منبع: ایسنا

ولوو XC90 مدل 2015 با نسخه هیبریدی عرضه می شود

ولوو اعلام کرده است نسل بعدی XC90 که به عنوان مدل 2015 عرضه می شود، یک نسخه هیبریدی شارژی نیز خواهد داشت.

به گزارش خبرخودرو، این سیستم انتقال قدرت هیبریدی شارژی که تواین انجین (دو موتوره) نامیده می شود دارای موتور توربوشارژ چهار سیلندر با قدرت 300 اسب بخار متصل به یک موتور الکتریکی خواهد بود. این سیستم به طور کلی گشتاور 599 نیوتون متر تولید خواهد کرد.

اطلاعات زیادی از XC90 در دسترس نیست جز این که ولوو سبک طراحی جدید خود را در این مدل به کار خواهد برد. انتظار می رود XC90 مدل 2015، چراغ های T شکل LED که در طول روز روشن هستند و طراحی زاویه ای تری داشته باشد.

 هم چنین این اولین خودرویی خواهد بود که با ساختار پلتفرم مقیاس پذیر جدید ولوو ساخته می شود. گمان می رود XC90 مدل 2015 در نمایشگاه خودروی ژنو سال 2014 رونمایی شود.