تولید دشوار گیربکس SST به گزارش خبرخودرو ، این گیر بکس نیمه اتوماتیک شش دنده توانسته بازار خودرو را به سوی خود جلب کند و هم اکنون نیز بسیاری از خودرو سازان برجسته در تلاشند تا ازاین نوع گیر بکس در تولیدات خود به کار ببرند. اما طبق منابع موجود پیچیدگی ها در تولید این گیربکس موجب شده که تولید آن بسیار دشوار تر از آنچه تصور می شد، باشد. از ابتدا تصور می شد که تولید این خودرو با جعبه دنده ای که کلاج آن شبیه به کلاج های فولکس واگن و گیر بکس آن از مدل DSG است از این ماه در ژاپن تولید شود، اما طبق گفته محرمان داخلی کمپانی به دلیل اطمینان از وجود برخی اشکالات فنی در این خودرو با اما کمپانی میتسوبیشی(MITSUBISHI ) به طور رسمی اعلام کرده که هیچ مشکلی در تولید آن وجود ندارد، البته کمپانی ابتدا کمپانی قصد داشت گیر بکس SST را برای مدل های اسپرتی در نظر بگیرد اما به رانندگان گفته می شود که این مدل |
مدیر عامل گروه صنعتی رخش خودرو دیزل از تاسیس شرکت رخش ریل خبر داد گفت:گروه صنعتی رخش خودرو با همکاری دو کشور اروپای شرقی ،ایتالیا و روسیه شرکت جدیدی را با نام رخش ریل تاسیس کرده است که این شرکت در تبریز ثبت شده و از آغاز اسفند ماه فعالیتش را درزمینه تولید انواع لوکوموتیوهای الکتریکی و دیزلی مترو آغاز خواهد کرد. مهندس میرزا حسینی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت: تولید لوکوموتیو درایران با تکنولوژی اروپای غربی شروع می شود که کشورهای ایتالیا و روسیه با ما همکاری خواهند کرد و در این پروژه نهایت تلاش ما ساخت داخل بودن آن است و تکنولوژی را از اروپا می گیریم .و امیدواریم تا پایان 5 سا ل آتی کلیه امور تکنولوژی طراحی و تولید از آن کشور ایران باشد . وی همچنین در خصوص شرکت د رنمایشگاه گفت:در این نمایشگاه با معرفی محصولات سنگین خود اعم از کاماز که یک برند روسی است و آراز که برند اختصاصی رخش خودرو دیزل که با تکنولوژی ISOZO تولید می شود شرکت کردیم . میرزا حسینی در خصوص تاثیر تحریم ها بر قیمت خودرو گفت:تحریم ها فشار بسیاری بر صنعت خودرو وارد می کنند و از جمله آنها افزایش هزینه هایی د رمجموعه های دولتی که بر خودروسازان اعمال می شود .مشکل بعدی بانکها می باشند که محدودیتهای خاصی را در زمینه گشایش LCاعمال می کنند که در شرایط تحریم بانکها می بایست با خودرو سازان همکاری بیشتری داشته باشند ولی متاسفانه بر عکس است و ما در زمینه واردات مواد اولیه با مشکل مواجه می شویم و مشکل سوم تفاوت بهای یورو نسبت به ریال است که هر لحظه بر ارزش یورو افزوده و از بهای ریال کاسته می شود که اینها عواملی می باشند که در تثبیت قیمت و افزایش آن بی تاثیر نیستند ولی با وجود این عوامل ما هنوز در مقابل افزایش قیمت مقاومت کرده ایم .و فعلا"افزایشی نخواهیم داشت. وی همچنین گفت:تاکنون ما صادرات کامیون های سنگین عمدتا"کشنده ها وکمپرسی ها را به کشورهای آفریقایی و امارات متحده عربی خصوصا"دبی داشتیم و تقاضای زیادی برای این نوع تولیدات داریم که شرکت پاسخگوی تقاضا ها می باشد. |
عضو هیئت علمی دانشگاه علم وصنعت گفت:ساخت سنسور بی سیم انتقال دهنده اطلاعات دور موتور خودرو یک طرح پایان نامه دانشجوی دوره کارشناسی به نام امیر مهیار خراسانی می باشد. مهندس صفی زاده در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو گفت:این سنسور اطلاعات دور موتور را می گیرد و به گیرنده ای که به صورت بی سیم در داخل یا خارج خودرو قرار گرفته منتقل می کند .از این سنسور در کشورهای دیگر برای موتور هواپیما و مانیتور ینگ سفینه های فضائی که به طور online اطلاعات را دریافت و به کامپیوتری که آنها را حمایت می کنند ،ارسال می کنند ،استفاده می شود و ما برای اولین بار این سنسور را روی موتور خودرو آزمایش کردیم و نتیجه موفقیت آمیزی داشت . وی گفت:در این سنسور از فرستنده ،گیرنده های fskاستفاده شده که دقت و قابلیت های بیشتری دارد و اطلاعات را به خوبی منتقل می کنند. صفی زاده گفت:از مزایای این طرح کاهش استفاده از سیم در سیستم موتوری و در پی آن کاهش وزن و سادگی در عیب یابی خودرو و عدم توانایی از کار انداختن سنسور می باشد . صفی زاده در خصوص روش نصب و استفاده از این سنسور بی سیم گفت:این سنسور در هر مرحله از تولید و پس از تولید خودرو قابل نصب می باشد ولی به جهت اینکه بزرگترین مزیت این طرح عدم بکار رفتن سیم در خودرو می باشد لذا هنگام تولید در صورتیکه از سنسورهای بی سیم دیگر نیز استفاده شود این طرح موفق تر خواهد بود. وی همچنین افزود:فرستنده این سنسور که حاوی شمارش گر دور موتور می باشد روی موتور خودرو نصب می شود وگیرنده آن روی داشبورد یا حتی خارج از اتومبیل قابل استفاده است . صفی زاده در خصوص تولید انبوه این سنسور گفت:این پروژه فعلا" به تولید انبوه نرسیده |
کمپانی فورد ظاهرا"از فروش تشکیلات ولوو منصرف شده است . به گزارش خبرخودرو ، اگرچه سران فورد این تصمیم را موقتی اعلام کرده به نظر می آید چنین تصمیمی بیشتر ناشی از رویکرد فورد به ساخت خودروهای پاک است .ولوو چند وقتی است که برروی گروهی از خودروهای پاک کار می کند که به صورت هیبرید یا به صورت الکتریکی کارمی کنند و آلایندگی زیست محیطی آنها بسیار کم است از طرف دیگر ولوو در یک سال اخیر تلاش زیادی برای اصلاح ساختاری و بازسازی تصویر برند خود در دنیا کرده که در این رهگذر پیشرفت های قابل توجهی نیز داشته است . |
رفته رفته مهلت برای ارائه پیشنهاد خرید دو کمپانی جگوار و لندروور به پایان می رسد و فورد مالک این دو برند به نتیجه دقیق تری در مورد مالک بعدی آن می رسد . به گزارش خبر خودرو ، اینطور که از شواهد امر بر می آید جدی ترین پیشنهاد برای تملک لندروور و جگوار مربوط به کمپانی هندی تاتا موتورز است،کارخانه ای که بیش از سایر پیشنهاد دهندگان به امر تولید خودرو مشغول است و به شدت نیز راه توسعه را می پیماید. در عین حال انگلیسی ها اعلام کرده اند نهایت آرزوی آنها این است که یک شرکت از طرف دیگر این سئوال مطرح شده که فورد با وجود بیش از صد سال سابقه نتوانسته کاری برای دو برند انگلیسی انجام دهد آن وقت تا تا موتورز با سابقه بسیار محدود چه راهکارهایی خواهد داشت ؟به هر صورت فعلا"باید منتظر آینده ماند و دید که تصمیم فورد برای واگذاری جگوار و لندروور به کجا خواهد انجامید. |
مسابقه اتومبیلرانی خودروهای دو دیفرانسیل با حمایت مالی شرکت صنعتی تولیدی مرتب و با حضور مهندس فداکار مدیر عامل این شرکت و مدیر اجرایی فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری ، مهندس یکتامرام ، تحت عنوان جام مرتب برگزار گردید . به گزارش خبرنگار خبر خودرو ، این مسابقه در محل لشکرک با حضور بیش از 60 شرکت کننده در قالب 30 اتومبیل برگزار شد که خودروی پاژن ،تولیدی شرکت مرتب ، در کلاس 6 و 8 سیلندر مقام اول قهرمانی کشور را کسب نمود. در کلاس چهار سیلندر مقامهای اول تا سوم را به ترتیب آقایان منصور کریمی ،مهدی خداوردی و فریدون طباطبائی و همچنین در کلاس 6 و 8 سیلندر آقایان فرزاد پاداش (با خودروی پاژن )،فرامرز کلانتری و مسلم محمد زاده کسب کردند و جوایزی از سوی شرکت صنعتی مرتب به نفرات برتر اعطا گردید . شرکت صنعتی مرتب به عنوان پرچمدار تولید کنندگان خودروی دو دیفرانسیل و پرقدرت و حامی ورزشکاران در این مسابقه شرکت کرد. |