اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

اخبار خودرو

خودرو-سیستمهای الکتریکی

افزایش درآمدی گروه پژو - سیتروئن

گروه خودروسازی PSAاعلام کرد که آمار فروش سه ماهه سوم سال 2007 آنها حاکی از رشد 12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است .

به گزارش خبرخودرو ، تحلیلگران معتقدند که این رشد قابل توجه مرهون معرفی مدلهای جدید و بالا رفتن نسبی قیمت خودروهای پژو و سیتروئن و البته استفاده از قطعات مشترک است .

طبق آمار ارائه شده عایدی PSAاز سه ماهه سوم سال 2007 حدود 02/14 میلیارد یورو بوده است که نسبت به متوسط ارائه شده د رسال 2006 به میزان 12/13 میلیارد یورو افزایش قابل توجهی یافته است .به این ترتیب گروه PSAپس از گروه فولکس واگن در این فصل از سال 84/44 میلیارد یورو عایدی داشته در مقام دوم خودروسازان اروپایی قرار می گیرد.


ترین های نمایشگاه توکیو

با افتتاح نمایشگاه توکیو ،سیل مشتاقان صنعت خودروسازی به سوی این شهر سرازیر شده و سالنهای این نمایشگاه سرشار از علاقمندانی است که برای تماشای مدلهای جدید بی تابی می کنند.

به گزارش خبرخودرو ، نشریه اتوویک با اشاره ای به فضای نمایشگاه توکیو به معرفی چند خودرو ویژه پرداخته که از نگاه سر دبیر منحصر به فرد و شایسته توجه هستند.

*بهترین نمایش :نیسان GT-R.این همان خودرویی است که از سال 2001

تاکنون بسیاری در انتظارش به سر برده اند .قرار است نیسان دو بار اسطوره مدل GTرا بازسازی کند.این خودرو با موتور 8/3 لیتری شش سیلندر به همراه سیستم توربو شارژ دو مداره در عرض 5/3 ثانیه ا زحالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می رسد.انتظار می رود مدل

GT-R در آمریکا با استقبال زیادی مواجه شود.

*بهترین ایده :مزدا تای کی (Taiki).یک خودروی آیرودینامیک و کاملا"کم مصرف و اقتصادی که در عین حال خصوصیاتی اسپرتی وجذاب دارد.تاکی هم با موتور دورانی یا وانکل ارائه می شود که امسال چهلمین سال ظهور آن در مزداست .

*بامعنی ترین خودرو :عنوان عجیبی است اما هوندا CR-Zرا می توان با معنی ترین خودرو د رنمایشگاه توکیو دانست .با معنی از این نظر که هوندا سعی کرده مدل اسطوره ای و قدیمی CRXرا دوباره زنده کند و این موضوع با ارائه یک خودرو پرشور و پر تحرک همراه شده است .

CR-Zیک راکت زمینی کوچک اما پرتوان است .

*سرگرم کننده ترین خودرو :سوزوکی ایکس هد (X-Head)را می توان به یک بچه شیطان اما دوست داشتنی تشبیه کرد که شیطنت هایش هیچ کس را ناراحت نمی کند.یک خودروی مربع مستطیل با رنگ زرد روشن که فضای داخلی آن نیز با چوب مزین شده ظاهرا"سوزوکی خواسته یک هامر متفاوت بسازد.


نصب غیر استاندارد سیلندر گاز مایع حادثه آفرید

نصب غیر استاندارد سیلندر گاز مایع موجب انفجار خود رو شد .

به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، یکدستگاه خود روی سواری پیکان که بصورت غیر استاندارد گاز سوز شده بود به علت نشت گاز هنگام استارت زدن توسط راننده دیشب منفجر شد .

دراین حادثه راننده به صورت سطحی دچار سوختگی شده و به خود رو هم به میزان 50 درصد خسارت وارد شد .

قدرت انفجار به حدی بودکه شیشه های خود رو تاشعاع 100 متری به اطراف پرتاب شد.

این خود رو در بوکان و با استفاده ازکپسول گاز مایع گاز سوز شده بود.

آتش نشانی سقزتراکم گازدر داخل خود رو و نشت گاز را علت حادثه عنوان کرد .

آینده پروژه تندر 90 نامعلوم است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در راستای روند پروژه تندر 90 گفت :با توجه به بحث های مطرح شده در این زمینه چنین بر می آید که این پروژه همچنان کند پیش می رود ،در زمان انعقاد قرارداد هم این مشکلات پیش بینی می شد مخصوصا"راجع به بحث تولید قطعات و صادرات این خودرو است .

هاشمی ویسه در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو گفت:قیمت تندر 90 هم در ابتدا چیزدیگری بود چون قرار بود آن را به عنوان یک خودروی ارزان قیمت جانشین پیکان کنند تا همه اقشار مردم توان خرید استفاده آن را داشته باشند ولی متاسفانه خیلی بیشتر عنوان شد .

ویدر مورد اینکه آیا تولید انبوه تندر 90 بازار خودرو را تحث تاثیر قرار خواهد داد یا خیر گفت :این خودرو اگر به شکلی که از ابتدا مد نظر بود دنبال می شد ،تولید اضافی آن صادر می شد و اصلا"بحث مازاد آن در کشور مطرح نبود چون از اول هم هدف صادر کردن آن نیز بود.در هر صورت هم اینک دچارمشکل شده ومعلوم نیست آینده آن چگونه خواهد بود .

هاشمی ویسه در مورد وزارت محرابیان افزود: وضعیت ایشان درمجلس نسبت به گذشته بهتر شده و با توجه به مذاکرات صورت گرفته به نظر می آید که رای اعتماد رادر مجلس کسب کند ،اعضای کمیسیون هم مشغول بررسی درمورد ایشان می باشند.

وی در پایان راجع به ضرورت ایجاد معاونت خودرو گفت:با توجه به اینکه خودرو هم مثل کالاهای دیگر که تولیدشان هم کم نیست می باشد و اگر قرار باشد به هر کالا تولیدی در کشور معاونتی تعلق گیرد شرایط مناسبی ایجاد نخواهد شد .

وی گفت:ما هم اکنون معاونت تولید را در وزارتخانه داریم ،خودرو هم یک تولید است و همین کفایت خواهد کرد ضمن اینکه این مطلب هم مغایر با برنامه های ما می باشد .


افزایش تولید هوندا در چین

اتحاد خودروسازی ژاپنی – چینی یعنی هوندا –دونگ فنگ برنامه ای برای افزایش تولید سالانه طراحی کرده است .

به گزارش خبر خودرو ، رسانه های چینی ا زافزایش سقف تولید سالانه این گروه تا میزان 240 هزار دستگاه خبر می دهند .دراین صورت تولید فعلی تامیزان 40 درصد افزایش خواهد یافت .در حال حاضر این گروه خودروساز سالانه 168 هزار دستگاه خودرو تولید می کند و به گفته مدیران دونگ فنگ تولید در حداکثر ظرفیت پیش می رود ،اما تقاضا همچنان بیشتر از تولید است .درنه ماهه اول سال 2007 گروه دونگ فنگ هوندا 307/89 دستگاه خودرو فروختند .

سران کمپانی معتقدندبرای افزایش تولید نیاز به اضافه کردن ملزومات و دستگاههایی در خط تولید است.


اختلال در پروژه تندر 90 بیشتر به ضرر شرکت رنو پارس است

عضو کمیسیون صنایع در ارتباط با روند پروژه تندر 90 گفت: از اطلاعاتی که حاصل شده به نظر می رسد شرکت رنو پارس ملزم به اجرای تعهداتش گشته است .شاید بتوان گفت این مسئله یک نعمت برای نظام ما بوده است .چرا که شرکت رنو پارس را به این موضوع متوجه کرد که ایرانیان می توانند خودشان تصمیم گیرنده خویش باشند .ثانیا"خودروسازان را به فکر جایگزینی یا تکمیل پروژه انداخت. در جمع رضایت بخش است این روند با توجه به اینکه فرانسوی ها را ملزم به تعهداتشان کرد.

ولی ملکی در گفتگو با خبرنگار خبر خودرو افزود: در این زمینه فرانسوی ها بیشتر متضرر می شوند چرا که درآمد زایی و اشتغال آنها تحت تاثیر قرار می دهد ،امروزه جو عمومی که بر علیه سارکوزی وجود دارد بیشتر در زمینه اشتغال است ،پس ما هم باید محکم روی موضع خویش باشیم که انشاء الله نتیجه بخش خواهد بود.

وی در راستای قیمت تندر 90 گفت:من معتقدم آقایان نتوانستند طبق پیش بینی خویش عمل کنند و حالا دچار مشکل شدند ،حال اگر 5/5 میلیون تومان شد دیگر نباید 7 میلیون تومان هم تمام می شد .این کاملا"نادرست است من هم شخصا"از این موضوع اظهار نارضایتی می کنم .

ملکی در مورد اینکه تولید انبوه تندر 90 بازار را تحت تاثیر قرار خواهد داد یا خیر گفت:ممکن است خودروهایی که در رده تندر 90 هستند را تحت تاثیر قرار دهد ولی لازم به ذکر است که سلیقه ها متفاوت می باشدو هر کسی ممکن است از یک مدل و یا قیمت خاصی از خودرو استفاده کند که در این صورت بازار را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

وی در مورد راهیابی محرابیان به وزارت صنایع افزود: ابتدا مجلس باید درمورد هر فردی که به عنوان وزیر معرفی می شود ،شناخت کافی پیدا کند ،این به عنوان یک اصل همیشه مد نظر بوده ،محرابیان هم در مدت 2 ماهی که حضور داشتند و با توجه به فعالیت ایشان در تبصره 13 و تعاملاتشان با مجلس توانستندرای اعتماد مجلس را کسب کنند و همچنین در تصمیماتی که در مورداصل 44 گرفتند از جمله عرضه سهام شرکت ملی مس و ...نشان دادند که می توانند وزارت صنایع را به نسبت قبل به هدف تعیین شده نزدیک تر کند ،من اعتقاد د دارم که ایشان رای خواهند آورد .

ملکی در پایان راجع به ضرورت وجود معاونت خودرو گفت:اهمیت خودروسازی مخصوصا"در دهه اخیر برای ما مشهود است خودرویی که در سال 150000 دستگاه تولید می شد حالا تیراژ آن به 1000000 دستگاه در سال رسیده باید نسبت به سیاست گذاری آن هماهنگی و قدرت بیشتری اعمال کرد محرابیان هم به اهمیت این موضوع اشاره کرده اند .

وی افزود:در هر صورت این حرکت سازنده با تشکیل معاونت خودرو حل شود یا هرنهاد دیگری باید این کار انجام شود و تصمیمات درست نیز اعمال گردد.


پروژه ال 90 پله ترقی در صنعت خودروی کشور محسوب می شود

مدیرعامل شرکت مرتب در پاسخ به اینکه آیا مفهوم پلتفرم مشترک محدود به تولید خودرویی چون تندر 90 است گفت : پلتفرم ،یک بحث مهندسی سطح بالا و مبحثی شیرین است .زمانی که خودرویی مانند پژو 405 را بررسی می کنید این خودرو پس از 2 سال برای شما خودرویی معمولی می شود .این خودرو وقتی به"پرشیا "تبدیل می شود ، از دید شما خودرویی جدید است اما اگر بخواهیم خودروی جدیدی تولید کنیم و آن را پرشیا بنامیم ،هزینه های زیادی را باید تقبل کنیم ،طراحی موتور ،طراحی گیربکس و ... . با پیشرفت صنعت خودرو ،این موضوع مطرح شد که با تغییر برخی قسمت های یک خودرو بدون آنکه نیروی محرکه اصلی آن تغییر کند ،می توان خودرویی جدید داشت .به این ترتیب ،اگر یک خودروی خاص پس از 2 سال قدیمی می شود ،طول عمر یک پلتفرم در مقایسه با آن ،15 سال است .

مهندس فداکار در گفت و گو با خبرنگار خبرخودرو گفت : پیش از این در صنعت خودرو ،برای هر خودرویی یک پلتفرم جدا در نظر گرفته می شد اما امروز به این نتیجه رسیده اند که تعداد پلتفرم ها را کم کرده و به جای آن تعداد و تنوع مدل ها را افزایش دهند .در سطحی بالاتر ،موتور ،گیربکس یا اکسل را هم می توان تغییر داد .به طور مثال زانتیاهم گیربکس اتوماتیک دارد هم دستی. پس تغییرات زیادی را می توان ایجاد کرد تا به واسطه آن عمر پلتفرم افزایش یابد.

وی افزود: این دانشی است که در صنعت خودروی دنیا شکل گرفته برای کاهش هزینه ها ،به صورت پلتفرم مشترک در آمده است .

فداکار در ادامه گفت : پلتفرم مشترک درایران هم شکل گرفته که تولید تندر 90 هم نتیجه همین همکاری است .این پروژه چند ویژگی اساسی داشت .یک اینکه کاملا"نو بود یعنی این پلتفرم عمر کمی داشت .از سوی دیگرهمکاری ایران خودرو و سایپا را به عنوان دو شرکت بزرگ در پی داشت .البته این بحث در ایران تازه نبود اما صنعت خودروی کشور با آن بیگانه بود.با پروژه ال 90 ،این بیگانگی هم از میان رفت .بر روی این پلتفرم ، انواع خودروها چون هاچ بک ،وانت ،ون و... را هم می توانیم داشته باشیم .شما در ایران خودرو هم دو پروژه x7را ببینید.در واقع پروژه هایی چون x7 یا ال 90 پله های ترقی در صنعت خودروی کشور محسوب می شوند.