پیش فروش محدود پژو407 با گارانتی 60 هزار کیلومتر از روز یکشنبه هفته آینده در 25 نمایندگی منتخب ایران خودرو درسراسر کشور آغاز می شود .
سید مهدی قاسمی مدیرعامل شرکت تجارت بین المللی سمند با بیان این مطلب گفت : این خودرو مدل سال 2009 میلادی و مطابق با شرایط جاده های ایران در فرانسه تولید می شود .
وی با اشاره به اینکه خودرو پژو 407 دارای استاندارد یورو 5 است ، افزود : این خودرو دارای آخرین فناوری های روزدنیا از نظر عملکرد ایمنی و هندلینگ خودرو است .
مدیر عامل تجارت بین المللی سمند به خدمات پس از فروش این خودرو اشاره کرد و اظهارداشت : درحال حاضر 25 نمایندگی منتخب ایران خودرو درکشور آماده ارائه خدمت رسانی هستند .
وی درزمینه مشخصات فنی پژو 407 اظهارداشت : پژو 407 دارای 14 سوپاپ ، شش ایربگ ، موتور 140 اسب بخار ، پیشرفته ترین سیستم های ترمز ، سیستم پایداری الکترونیکی خودرو برای حفظ تعادل درپیچ ها ، سنسور باران و..... است . این خودرو دارای 5 ستاره ایمنی یورو N-CAP اروپا است .
مراسم رونمایی از موتور پایه گاز سوز پراید باحضور مهندس بذرپاش ، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و سردار رویانیان ، مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت و جمعی از مدیران این گروه در شرکت مگاموتور سایپا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرخودرو ، در این مراسم مهندس نجم الدین ، مدیر عامل شرکت مگاموتور گفت: در کشور ما با توجه به منابع عظیم گازی و با توجه به در نظر گرفتن شرایط خاص مصرف بنزین و واردات بی رویه آن در سالهای اخیر و مشکلات ناشی از آلودگی ، بویژه در شهرهای بزرگ ، لازم بود که نسبت به انجام سرمایه گذاری لازم از نظر طراحی موتور پایه گاز سوز اقدام شود که این مهم با پروژه مربوط به طراحی و تولید موتور پایه گاز سوز برمبنای پراید ، در شرکت مگاموتور به انجام رسید و امروز شاهد افتتاح آن هستیم .
وی در ادامه در خصوص اهداف این پروژه اظهار داشت : رفع محدودیتها در تبدیل موتور بنزین سوز به موتور دوگانه سوز ، بویژه افت قدرت در زمان استفاده از CNG و همینطور دستیابی به استاندارد یورو 2 در فاز اول و یورو 3 در فاز دوم از اهداف این پروژه می باشد .
وی به هزینه اجرایی این پروژه اشاره و تصریح کرد: هزینه اجرایی این پروژه 5/3 میلیون یورو و 1 میلیارد و 500 میلیون تومان می باشد که عمده هزینه ارزی مربوط به قسمتهای مورد نیاز در فاز طراحی و توسعه است که انجام آنها در کشور با توجه به امکانات فنی موجود میسر نبود، همچنین اجرای این پروژه در طی 12 ماه صورت گرفته است که شامل ، انجام فعالیتهای مربوط به فازهای بررسی و امکان سنجی ، انجام طراحی اولیه ، طراحی و توسعه نوسازی محصول ، طراحی فرایند توسعه و انجام تستهای صحه گذاری محصول نهایی می باشد.
مدیر عامل شرکت مگاموتور در ادامه به میزان تولید این موتور اشاره و افزود: ظرفیت تولید این موتور حدود 150 هزار دستگاه در سال است که در صورت استقبال بازار و سیاستهای دولت امکان افزایش آن تا 300 هزار دستگاه در سال ، بدون سرمایه گذاری جدید امکان پذیر است.
همچنین قیمت این موتور تفاوت اندکی با موتور پراید فعلی دارد و حدود 5 تا 12 درصد ، افزایش قیمت خواهد داشت و در حال حاضر حدود 88 در صد از قطعات این موتور در داخل تولید می شود و برنامه ریزی برای ساخت باقی مانده قطعات هم آغاز شده است.
نجم الدین تأکید کرد : مالکیت این موتور ، کاملاً متعلق به مگاموتور سایپا است و برای خودروهای دیگر هم قابل استفاده است و با به تولید رسیدن انبوه این موتور بعد از افتتاح، مگاموتور به طور کامل ، به دانش فنی طراحی موتور پایه گاز دست پیدا کرده است و این نوید را می دهم که بعد از این موتور نیسان را که یکی از پر کارترین خودروها است و در افزایش حمل بار بسیار مهم است ، را در دستور کار قرار می دهیم و بزودی موتور پایه گاز سوز ، نیسان را هم خواهیم داشت.
وی در ادامه در خصوص دلایل استفاده از گاز طبیعی CNG گفت : میزان آلایندگی سوخت CNG نسبت به خودروهای بنزین سوز کمتر بوده چرا که میزان کربن گاز طبیعی نسبت به دیگر سوختها کمتر می باشد بنابراین میزان انتشار گاز دی اکسید کربن ، درمقایسه باخودروهای بنزینی خیلی کمتر است، بهمین جهت سوخت گاز طبیعی به جهت محیط زیست ، سوختی پاک برای خودروها محسوب می شود ، همچنین دومین دلیل برای استفاده از سوخت CNG وجود منابع عظیم گاز در دنیا و در کشور ما می باشد ، از جهتی قیمت این سوخت در مقایسه با سایر سوختها بسیار ارزان تر است ، بنابراین استفاده از گاز طبیعی به عنوان یک منبع سوخت پاک و ارزان دارای مزیتهای اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی می باشد.
وی افزود : با افزایش مصرف گاز CNG ، افزایش مصرف بنزین کاهش می یابد ، که امیدوارم کاهش محسوسی در مصرف بنزین داشته باشد ، همچنین با توجه به شناختی که از سوخت CNG بدست آمد ، توجه ویژه به موتور پایه گاز سوز جهت استفاده بهینه از مزیتهای این سوخت در خودروها امری اجتناب ناپذیر است.
شرکتهای ساختمانی به پشتیبانی از ساخت یک شهر آینده نگر به شکل هرم دعوت شده اند که در آن هیچ خودرویی رفت و آمد نخواهد کرد و آلودگی وجود نخواهد داشت.
به گزارش خبرخودرو ، به نقل از شرکت تایم لینکز مستقر در دوبی که در زمینه طراحی زیست محیطی فعالیت می کند، شبکه های حمل و نقل عمومی افقی و عمودی با استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر مانند باد، انرژی خورشیدی و بخار کار خواهند کرد.
این شرکت اعلام کرد در این طرح زیگورات شکل و یا به شکل برج بلند پلکان دار هرمی شکل، انتشار گازهای گلخانه ای به میزان 90 درصد کاهش می یابد و مشکلات رفت و آمد از بین خواهد رفت.
این شهر می تواند تا یک میلیون نفر را با مهار انرژی طبیعت در خود جای دهد.
طرح این مجتمع بزرگ که هنوز در مراحل ابتدایی است، در کنفرانس امسال سرمایه گذاری مسکن دوبی که در مرکز نمایشگاه بین المللی دوبی از 6 تا 9 اکتبر برگزار می شود، رونمایی خواهد شد.
این برج هرمی با پارک ها، کانال های آب و دریاچه ها زمینی به مساحت 2/3 کیلومتر مربع را اشغال خواهد کرد.
به گفته مسولان این شرکت، خودروها در دوبی دو میلیون تن کربن وارد جو زمین می کنند و میزان متوسط حرکت این خودروها 104 دقیقه در روز است در حالی که این میزان در آمریکا تنها به هفتاد دقیقه می رسد.
در سامانه حمل و نقل فشرده در این طرح زمان رفت و آمد خودروها به 15 دقیقه در روز محدود خواهد شد.